Myskväll med middag och film

Eftersom mina föräldrar och små syskon är på skidsemester så är jag och min stora syster ensamma hemma.. vilket betyder att vi måste fixa mat själv, tro inte att vi inte kan och inte orkar! det är bara det att det är svårt att laga mat när det inte finns något att laga.

Jag gick och kollade i frysboxen för att se vad jag kunde hitta.. och vad hittade jag? jo en förpackning frysta sommargrönsaker, en frusen snitzel och en bit fisk, hitttade även en påse med ungefär tio pommesfrites i. det fick bli en slags buffe till middag och imorgon ska vi åka och handla för det behövs!!

När vi ätit, eller ja medans vi åt, kollade vi på en film som hette Undiscovered eller nått sånt. Jag kom fram till att den nästan handlade om nästan exakt samma sak som View from the top, en person som ska välja mellan kärlek och karriär. Finns det inte mer fantasi i världen? Nästan alla filmer handlar ju om samma sak. Det konstiga är att jag gillar dem båda iallafall, det är ju ända mer spännande än mitt eget liv. Ibland skulle jag vilja leva i en film, träffa den underbara killen, ha den fantastiska karriären och det perfekta livet.. Kan livet verkligen bli så?

I så fall skulle jag vilja vet hur, även om det antagligen är mest upp till var och en hur man formar sitt liv. Det kanske skulle bli ett nytt nyårslöfte? Forma mitt liv så som jag vill ha det och våga ta fler chanser. Ja, så får det bli, det är dags att sluta gömma sig i skuggan och våga ta plats.

Jag får börja imorgon, ska bara komma på något jag kan göra. Är det någon som har något tips på hur man får till lite vardags spänning?

Ha det bra kramar Annie


Kommentarer
Postat av: Ida

Det skulle ha varit skönt att vara ensam hemma :P
View from the top är faktiskt bra!
(besök gärna min blogg)

2007-12-27 @ 21:32:14
URL: http://greenrose.blogg.se
Postat av: Annie

ja det är den verkligen.. kollar in på din blogg genast :D

2007-12-27 @ 21:41:58
URL: http://anniesliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0