Min stulna mobil och plånbok

Har ju glömt att berätta... Försäkringsbolaget har äntligen hört av sig. För ca en månads sedan så blev ju min mobil och min plånbok stulna inne hos en frisör (jag vet, det är konstigt!). Nu vet jag att jag får en helt ny likadan mobil som den jag hade innan, jag får ett presentkort på åhlens på 222kr för plånboken (eller 200kr i kontanter), 270kr får jag för körkortet och så får jag 460kr i kontanter eftersom det är så mycket kontanter jag hade i plånboken när den blev stulen. Superbra eller hur! Det tråkiga är bara att självrisken är på 1200kr så i verkligheten så får jag mobilen och sen får jag betala ca 270kr när jag har dragit av allt det andra från självrisken. Lite tråkigt men så är det. Man blir bestulen på sin mobil och plånbok, alltså någon annan tar en saker !! och sen är det endå jag som får betala för att jag ska få tillbaka MINA saker. Livet är orättvist. :(

Snart har jag fått en ny mobil iallafall.

 

Nu är det dags att få något gjort. Mattias körde precis till garaget så jag är ensam hemma igen. Detta börjar bli tråkigt.

Ha en bra söndag, ta vara på denna sista dagen denna helgen!

Kramar Annie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0