Kylan fortsätter...

Nu sitter jag insvept i en fleecefilt och försöker få ihop engelskuppgiften som ska in på torsdag, det går ganska bra faktiskt...

Det är lite varmare här idag, vet inte hur "varmt" det 'r nu men igår va det bara -12 grader. Jag va nere i centrum och bokade en tid för ansiktsbehandling så då passade jag på att fota lite snö så att ni får se hur vi har det i Jönköping.


Hela Munksjön är täckt med snö, man får se upp med var man går för man ser inte skillnad på sjö och fast mark...


Det är höga snövallar överallt.
Det är folk som skottar överallt och var man än går så möter man lastbilar fulla med snö. En del kör ut ur staden med snön och en del dumpar snön i högar. Så helt plötsligt kan man stöta på en 4 meter hög snöhög.



Det finns massor med fina istappar.
Man får bara hoppas att de inte trillar ner i huvudet på någon.



Det är ju inte några små istappar...
Hänger över en hel våning.



Här har någon parkerat.
Det är jättesvårt att hitta parkeringplats,
man får parkera på de ställen där någon annan har stått innan för där är det så fint skottat.
Eftersom det är det enda sättet att få loss sin bil.



Här har vi en snöhög...


Och här har vi en annan.


Undrar hur glad ägaren till den cykeln blir när h*n ska försöka cykla iväg.
Cykeln fick åka traktorskyffel. Hjulet är inte lite krokigt...



Tog en bild ut genom köksfönstret. Det snöar jättemycket men det syns inte på bilden.
Om vi ska köra någonstans imorgon lär vi väl få gräva ut vår bil också.


Så nu har ni fått se massor av snö. Nu ska jag gå och fixa lite lunch, Mattias sitter på kontoret och jobbar så jag är ensam hemma, usch vad tråkigt det är att äta själv. Men äta bör man ju...

Ha nu en bra tisdag, det ska jag ha iallafall. Ansiktsbehandling kl 15.45, vardagslyx är ju inte fel!
Kramar Annie

Kommentarer
Postat av: It´s you and me baby ! - Tre tävlingar pågår i min blogg nu - delta :)

oj oj oj vad snö !

2010-02-24 @ 18:22:15
URL: http://itsyouandme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0