Veckans mat

Hejsan svejsan! Sitter här i solskenet och väntar på att Mattias ska komma hem från kontoret så att vi kan äta lunch. Det blir sen lunch idag alltså och jag är väldigt hungrig nu. Jag blev ju inte mindre hungrig för att jag satte mig ner och planerade veckans matsedel. Jag brukar planera vad vi ska äta för något hela veckan så att vi kan storhandla, och för att jag tycker det är kul så klart!

Så här ser veckan ut:
tis: Mexikansk kyckling med ris
ons: Canneloni (med hemmagjord pasta (fick ju en pastamaskin när jag fyllde år :D))
tors: Potatis- & purjolökssoppa
fre: Lasagne
lör: 4 små rätter (kinesiskt)
1. Stekt ris med ägg
2. Dumplings
3. Kycklingfilé med apelsinsås
4. Stekta räkor i sojasås
sön: Hemmagjord pizza med hemmagjord pizzasallad

Låter mumsigt eller hur! Vi har aldrig lagat kinesiskt innan men nu har jag köpt en ny kokbok (eller ja det va några veckor sedan men ändå, den räknas som ny). Kokboken heter "44 små rätter" och innehåller precis som titeln säger, recept på 44 små rätter som man kan komponera ihop hur man vill. Så jag tänkte vi skulle testa på att laga 4 rätter. "Usch det här blir mycket att handla" var min första tanke, men det blev faktiskt inte så mycket. Jag blev jätteförvånad när jag upptäckte att vi har nästan allt hemma. Vi behöver bara köpa räkor, apelsiner, potatismjöl och champinjoner. Bra eller hur!


Så här kan fyra små rätter se ut. Dock kommer inte våra göra det eftersom vi varken ska ha några spett eller något friterat. Men jag tänkte att det va roligare att ha med en bild iallafall hehe.
(bild från http://www.thaifastfood.se/graphics/big/14.jpg)

Nu kom Mattias hem så nu blir det lunch, Rårakor med stekt bacon. Mums!
Kramar Annie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0