Andra dagen i skolan, 18/8

Usch började 8.00, var väldigt trött efter gårdagen men det var bara att masa sig upp för en ny dag full med aktiviteter.
8-12 var det information om olika kurser och om valet man ska göra mellan att läsa tre nv-kurser eller linjär algebra. Som tur är så har jag redan läst den nv jag behöver så jag slipper läsa fysik B med en bok på engelska.


En del av folket i min klass

När vi slutat så blev det lunch, testade cafét i biblioteket. Okej mat och pris. Efter lunchen mötte vi upp våra faddrar på Vätterstranden för overallcermonin. Äntligen skulle vi få våra efterlängtade gula overaller!
Men innan vi kunde få dem så skulle det självklart vara en tävling mellan alla klasserna för att se vilken klass som skulle få sina overaller först. Och vilken tävling blev det då? Jo klädsträcket såklart...


Inga ord behövs

Vi kom tredje sist och fick alltså sitta och skämmas medan de andra klasserna fick sina overaller.
När alla klasser fått sina overaller så gick vi runt på olika stationer och samlade poäng. Vi spelade t.ex. såpafotboll:


Halkigt värre


Åkte såparutschkana. Snyggast åkstil ger flest poäng. Jag tror killen i Boratdräkt gav oss ganska många poäng!


Fångade ägg med huvudet och mycket annat...

När alla stationer var avklarade så hade vi en timme på oss att sticka hem och käka. Tror det blev makaroner med ost och ketchup, ingen avancerad mat alltså. Sen gjorde jag mig iordning, på med overallen alltså, för kvällens aktiviteter. Det var caps på kåren. Caps går ut på att man sitter i en ring med ett glas i mitten och sen sätter alla sitt glas i en ring runt mittenglaset. I sitt eget glas ska man ha ungefär två fingrar högt med dricka (behöver inte vara alkoholhaltig dryck) och sedan häller varje person i ringen ungefär lika mycket i mittenglaset. Det blir alltså blandat olika sorters dricka i mittenglaset. Sedan gäller det att kasta kapsyler i de andras glas. Prickar du ett glas så har du utmanat den personens glas, då måste den personen i sin tur pricka ditt glas o.s.v. Den som missar får dricka upp drickan i sitt glas och sedan fylla på nytt och ställa tillbaka sitt glas i ringen. Prickar man mittenglaset (som brukar vara helt fullt) så får man dricka upp dess innehåll, den goda blandningen alltså.

Ja hoppas ni fattade något av reglerna iallafall, annars får jag lära er.


Det var väldigt mycket folk som var med och capsade. Självklart var det många små ringar och inte en stor.

Efter capsen blev det kårens nattklubb igen, som för övrigt heter Akademien. Kul kväll som ledde till att man vaknade dödstrött morgonen efter. Men vi skulle börja 8.30 så det var bara att masa sig upp, men det tar vi i ett annats inlägg hihi

Ha det bra, kramar Annie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0