Lördag kväll

Okej då kommer nästa uppdatering, de kommer tätt nu...

Var va vi ni, just det onsdag. Jag överlevde onsdagen. Med nöd och näppe!! ville helst gråta mig till sömns. Fick ringa och prata lite med mamma och efter det kändes det bättre. Tur man har mamma på sin sida iallafall. J*kla sk*t frisörstudio, vill nog inte gå dit igen. Men nog om det!

I torsdags hände det inget speciellt. Det var insparkens avslutnings-sittningen på kvällen men eftersom de bara sålde 300 biljetter och det är över 1000 nya studenter på skolan så räckte ju inte biljetterna långt och inte heller till mig. Kvällen spenderades på så sätt att jag var hemma och organiserade mig och städade lägenheten och Mattias satt på kontoret hela kvällen och jobbade. Väldigt tråkig kväll men ibland behövs det. La mig ganska sent och vaknade dödstrött på fredagen när väckarklockan ringde halv sju.

Fredagen började lite segt med att både jag och Mattias snoozade längre än vi borde ha gjort och därför blev vi tvugna att ta bilen in till stan (som vanligt, men nästa vecka SKA vi cykla). Skoldagen började med en föreläsning som heter Byggprocessen 1, där går vi igenom de olika processerna i ett byggnadsprojekt, från idé till färdig byggnad. Föreläsningarna är inte så jätte intressanta men i onsdags var vi på studiebesök hos Peab. Glömde visst berätta det i det förra inlägget.

Peab håller nämligen på att bygga det nya musik- och teaterhuset i Jönköping. Vi fick se ritningarna över bygget och vi fick också se 3D-bilder på hur huset kommer se ut invändigt och utvändigt när det är klart. Det kommer bli en jättefin byggnad i ett perfekt läge, sjöutsikt!


Agnes, Ronja och Linda redo för ett besök hos Peab.

Efter föreläsningen i Byggprocess så hade vi Linjär algebra fram till lunch sen gick jag, Ronja och Linda och testade restaurangen på Hälsohögskolan. Åt aubergineschnitzel med råstekt potatis, helt okej faktiskt. Efter lunchen hade vi övning i Samhällsplanering, vi håller på att rita våra första riktiga ritningar. Man mätar och mätar som en galning men ändå blir det en halv millimeter fel. Bara till att göra om då... men det är kul iallafall. Sedan kom vi äntligen till dagens sista lektion, det är lite annorlunda mot gymnasiet att man kan gå 8-5 en dag och 10-12 en annan. Men man vänjer sig väl. De två sista timmarna var en föreläsning i Samhällsplanering, vi fick lära oss om hur ett hus ska placeras på en tomt för att hamna i bästa läge gentemot grannar och vägar. Jag vet att det kanske är lite mycket skolgrejer nu och att det kanske är lite tråkigt för er men jag tycker det är intressant så ja, det är bara till att läsa eller hoppa över...

När jag slutat vid femtiden så mötte jag upp Mattias och vi gick och hyrde tre filmer och köpte massor av godis och Ben and Jerry-glass (över 1kg är massor för två personer). Vi hyrde Allt flyter, En shopoholics bekännelse och Slumdog millionaire. Sedan stack vi hem och lagade baconlindad kyckling med typ klyftpotatis, bearnaisesås och sallad och satte oss för att kolla på den första filmen, Allt flyter. Den var rolig och bra, speciellt för att vara en svensk film. Jag tycker nästan aldrig att svenska filmer är bra. Middagen gjorde oss så mätta så att vi inte orkade äta varken glass eller godis.


Allt flyter!

Nu går vi över till lördagen. Idag har vi varit i Husqvarna och kollat på ett garage som Mattias kanske ska hyra. Det verkade väldigt bra, men sen vad vet jag om garage.. Efter det så körde vi in till stan och hämtade upp mitt mobilkvitto (som Mattias skulle kopiera). Sedan körde vi hem och gick och handlade, diskade, lagade mat (kycklingwok) och slog oss sedan ner för att se den andra filmen, En shopoholics bekännelse. Jag har redan sett den en gång innan, såg den på bio för någon månad sedan. Jag skrattade som en galning på flera ställen. Mattias skrattade inte lika mycket, tror inte han fattade alla shoppingskämt haha. Jag kände kanske igen mig lite mer i handlingen.


Väldigt bra film! Den vill jag ha i min bokhylla.

Så läget just nu är att jag sitter vid datorn och Mattias står vid tv:n och lyssnar på en massa skivor. Dansar och sjunger som en tok gör han också, helt underbart alltså! Vi har fortfarande inte orkat äta någon glass eller något godis, får se om vi ser nästa film nu.

Nu ska jag vara lite social, ha en fortsatt bra lördagkväll. // Annie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0