Mitt underbara liv

Jag kan inte fatta det... just nu verkar allting gå rätt i mitt liv. Som ni kanske kommer ihåg så är lägenheten som vi flyttat till inte så jätte fräsch, men nu har vi fått tag på en annan lägenhet. En lägenhet som ligger 1 km från högskolan. Den är på 90 kvadrat och har tre meter i tak, är ljus och fin. Helt underbar med andra ord!

Idag var jag och Mattias på IKEA och köpte det billigaste soffbordet vi kunde hitta, eftersom vi inte vill lägga pengar på ett bord som kanske inte passar in i nästa lägenhet. Vi hade ju ett i den gamla lägenheten, men det trillade ut ur flyttlastbilen och efter det såg det inte mycket ut för världen. Vi köpte även lite andra nödvändigheter som handdukar, en dörrmatta (bara 19kr, IKEA är billigt), en toaborste och en duschskrapa.

När vi shoppat klart på IKEA så bestämde vi oss för att vi lika bra kunde ta en runda på A6 när vi ändå var där (A6 är Jönköpings största shoppingcenter och det ligger bredvid IKEA). Vår lilla runda slutade med att jag nu är ägare av en sprillans ny mobil. En sony ericsson C905. 8,1 MP kamera, vilket tydligen ska vara bra. Vi har pratat om att vi skulle skaffa en liten digitalkamera som vi kan ta med överallt istället för Mattias stora superkamera. Nu är även det löst. Förresten så har vi även skaffat ett hemnummer nu. Både hemnummret och mitt gamla mobilnummer går till den nya telefonen, men nu kan ni alltså ringa mig på mobilen men ni betalar bara som för att ringa till en vanlig hemtelefon. Bra va!

Så här ser den ut:

Snygg eller hur!

Imorgon bär det av mot Skåne igen. På fredag ska vi fira en kompis till Mattias som fyller år och på lördag ska vi fira hans systers dotter som även hon har fyllt år. Fast denna gång kör vi inte raka vägen till Skåne utan vi ska göra en avstickare till Borås för att hälsa på en kompis, kolla in ellos och halens affärer för att kolla efter en soffa som mamma vill ha och sedan ska vi faktiskt kolla på en liten husvagn som vi hittat på blocket. Dock tror jag inte det blir något eftersom vi måste vara sparsamma nu. Iochmed att vi sa upp lägenheten tre dagar försent så kommer vi behöva betala dubbel hyra den första månaden i den nya lägenheten. Tråkigt men förhoppningsvis värt det.

Nu kom Mattias precis in genom dörren, han har varit på Willys. Positivt med denna lägenheten är att det bara är 300 meter till affären (nästa lägenhet är det dock bara 100 meter, bara positiva saker med den nya alltså :P ). Nu ska jag gå och fixa mat. Ha det så bra// Annie

Kommentarer
Postat av: Julia

Annie! Jag fick ditt sms igår, men såg att du skickade det för flera veckor sedan! Min mobil har fungerat mycket lustigt, vissa sma kommer inte ens fram. Herregud, jag hade för mig att ni skulle flytta nu i veckorna, men ni har alltså redan gjort det. Säg till nästa gång du är hemma så kan vi kanske träffas?

2009-08-10 @ 21:24:45
Postat av: Stella

jag fick iaf träffa dig lite innan du försvann för gott ;) hoppas att allt fungerar i den småländska skogen och så får du höra av dig nästa gång du kommer hem :) puss och kram

2009-08-11 @ 18:30:18
URL: http://stellapolaris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0