Tredje skoldagen, 19/8

Usch vad jag var trött när klockan ringde denna morgonen. Men jag var tvungen att gå upp. Mellan 8.30 och 11.15 så var det allmän information om bl.a. Studenthälsan, Knutpunkten och skolans datorsystem. Efter informationen så var det lunch och sedan möttes vi på skolan igen för att ta bussen ut till Kinnarpsarenan för vår akademiska introduktion.

Introduktionen gick ut på att det först var en föreläsare som pratade om hur man ska kunna ta vara på sina idéer och utveckla dem. Sedan var det en annan föreläsare som heter Colin Moon, han berättade om sina studier han gjort om svenskarna (han var engelsman). Han har skrivit en bok som heter "swedes are stupid and so am I" eller något sånt. Väldigt roligt att få höra alla konstiga saker som vi svenskar gör, som t.ex. konstiga ljud och liknande.


Inne i Kinnarpsarenan. Första gången jag var där. Just på denna bilden håller vi på att tacka av alla tvåor som ställde upp som faddrar under insparken (insparken är inte slut än, men vi tackade dem lite i förväg).

När föreläsningen var slut så gick jag in mot centrum för att möta upp Mattias. Sen gick vi och handlade och lagade middag. Akademien hade öppet även denna kväll men jag var så trött så att jag bestämde mig för att det fick bli en kväll hemma. Mysigt det med, jag är ju inte van vid att vara ifrån Mattias hela dagarna efter att vi haft semester i nästan en hel månad då vi umgicks 24/7 haha.

Vi bestämde oss för att vi skulle se på en film men jag somnade efter ungefär en halvtimme så det blev inte mycket med det. Istället blev det att vi gick och la oss redan vid 22. Ovanligt! Men bra eftersom jag skulle börja 8.00 dagen efter, och torsdagen var inte bara en "vanlig" dag utan det var även min första riktiga skoldag. Nu drar allvaret igång. Men det är en annan historia hihi, det tar vi i nästa inlägg.

Kramar Annie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0