Fredag

Idag har det hänt en del... Hade sovmorgon till klockan halv elva, och det va super skönt! Det känns som det är evigheter sedan jag hade en sovmorgon (vilket det förmodligen inte är). Skolan började 13.00 och sen var det matte som gällde i tre timmar. Inte så farligt även om jag bara ville hem i slutet. Man blir ju lite trött i huvudet efter ett tag.

När jag slutat så väntade jag på Mattias och sen hade vi följe hem. När vi kom hem så var det bara till att äta något snabbt för sedan var det träning som gällde. Vi hade bokat in oss på ett skivstångspass på friskis, men som vanligt (precis som i tisdags när vi hade bokat in oss på ett pass) så va vi så sent ute att vi kom för sent. De hade redan börjat när vi kom så det fick bli gym istället. Den största anledningen till att vi blev sena var för att jag hade glömt att ta med en hårsnodd. Det är jättejobbigt att träna med håret nere när man har så tjockt hår som jag har. Det känns som man han en stor yllemössa på sig, jag brukar bli så varm så jag känner mig svimfärdig. Så vi tänkte att vi skulle köpa en hårsnodd innan passet istället för att gå hela vägen tillbaka, eftersom vi nästan va framme. Den enda affären som ligger i närheten av friskis och svettis (och som har snoddar) så vi gick in där. Jag hade inte med min plånbok eftersom jag inte vågar lämna den i skåpet i omklädningsrummet. Jag har blivit helt paranoid sedan min plånbok blev stulen inne hos frisören, är det mycket folk så tror jag alltid att någon ska försöka råna mig. Går och håller i min väska hela tiden och kollar flera gånger att plånboken och mobilen ligger kvar...

Iallafall, eftersom jag inte hade med mig plånboken så sa Mattias att han kunde betala, jättesnällt av honom. Och självklart hade de bara märkessnoddar. Seriöst vem köper märkessnoddar frivilligt?! 80kr för 5 snoddar bara för att det står puma på dem. Jag tror jag ska rama in dem, vågar ju inte använda dem iallafall, tänkt ifall de skulle gå sönder, en snodd värd 16 kr!

Eftersom vi missade passet så tränade vi gym istället. Mattias lärde mig några nya övningar och idag va det faktiskt kul att träna. Blev över en timmes träning. Vi har varit och tränat två gånger denna veckan, kan man säga att vi har kommit igång nu? Jag har även låtit bli att äta så mycke sött på vardagarna så jag har faktiskt gått ner lite i vikt. Kanske kan man bli lite vältränad igen, hade iallafall behövt mer energi och det ska man ju få av träning. Träningsvärk kommer jag få imorgon iallafall. Skönt!

Detta blir ett ganska långt inlägg, men jag hoppas ni orkar läsa det. När vi hade tränat klart så gick vi hem (wihoo! vi kan gå hem) duschade och lagade omelett. Sen blev det bio. Vi såg New moon och jag måste tyvärr säga att jag blev besviken. Inte på grund av specialeffekterna som andra har klagat på utan på grund av det dåliga skådespelandet. Hon som spelar Bella är en usel skådespelare, tycker jag. Ni får gärna tycka annorlunda. Filmen var iallafall okej och jag vill gärna att den tredje ska komma på bio snart. Har iallafall bestämt mig för att jag ska göra ett nytt försök att läsa böckerna. Har dem ju i bokhyllan så varför inte.

Nu ska jag va lite social med Mattias igen. Han kollar på Matrix på trean, suck, jättetråkigt. Men vill han se den så kan jag väl stå ut. Som tack för snoddarna ;P

Ha en mysig/ rolig/ festlig fredagskväll. Kramar Annie

Kommentarer
Postat av: Sara

Tycker också att hon är en värdelös skådespelare, men det tyckte jag redan i ettan. I alla fall, Ha en trevlig första advent! :D Pussar

2009-11-29 @ 13:10:18
URL: http://holmaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0