Är jag världens sämsta flickvän?!

Igår när jag gick hem från skolan så bestämde jag mig för att jag skulle överraska Mattias med en semla eftersom han alltid är en så snäll och bra pojkvän. Sagt och gjort, vi har bestämt sedan innan att vi skulle testa semlorna på ett speciellt konditori eftersom de har fått pris för sina semlor. Men... såklart går jag till fel konditori så jag får med mig två väldigt fula semlor, PLUS att jag köper två semlor med mandelmassa. Hallå Mattias är ju allergisk mot mandel, det vet jag ju. Jag måste vara världens sämsta flickvän...

Det blev bra till slut iallafall. Köpte två till (en med bara grädde) och sen bjöd vi in Linda och Martin på semelkalas. Inte helt fel det heller. Men eftersom det egentligen inte är fettisdagen förrän nästa tisdag så hinner vi ju äta fler semlor. På fettisdagen blir det rätt konditori och rätt innehåll!

Hittade ett litet vuxentest på Christels blogg, jag brukar aldrig göra test men här kommer ett iallafall:

Checklista/Test:

Jobb (1p)
- Nej
Visitkort (1p) - Nej
Konferens (1p) - Nej
Bor hos föräldrar (-2p) - Nej
Vara sambo (1p) - Ja
Vara förlovad (1p) - Nej
Vara gift (2p) - Nej
Skild (3p) - Nej
Äga villa (2p) - Nej
Ha en bil (1p kombi + 1p) - Ja
Hund (1p) - Nej :( inte än iallafall
Lån (1p) - Nej
Gemensam ekonomi (1p) - Ja
Pensionsspara (1p) - Nej
Storhandla (1p) - Ja
ICA-kundkort (1p) - Nej
Använda rabattkuponger (2p) - Ja
Äga hushållsassistent (1p) - Nej
Äga diskmaskin (1p) - Nej
Dubbelsäng (2p) - Ja
Ha julgran på julen (2p) - Nej
Gråa hår (1p) - Nej
Celluliter (1p) - Ja, haha
Prenumerera på morgontidning (1p) - Nej
Lösa sudoko (1p) - Ja
Välja att inte svara i telefon (2p) - Ja
Putsa fönster (1p)
- Ja
Svampplockning (2p)
- Nej

Långfärdsskridskor (1p) - Nej
Parmiddag (1p) - Ja
Vinprovning (1p) - Nej
Danskurs (1p) - Nej
Partaja till gamla 70-talshits (1p) - Ja
Dricka konjak alt. calvados till kaffet (1p) - Nej bara Amarula
Däcka före 23.00 dagligen (1p) - Ja
Föredra soffan hemma före krogen/puben med bästa kompisarna (1p) - Ibland, halvt poäng på denna
Spela Bingolotto (1p) - Nej
Tycka att Ernst Kirchberger är en riktig pudding (1p) - Nej
Ha höftproblem (1p) - Nej
Köa till Allsång på Skansen kl 7 på morgonen (2p) - Nej
Bli förundrad över “ungdomen idag” (2p) - Ja, haha

0-15 p
“INTE gammal”
16-25 p ” börjar barka ditåt…”
Över 25 p “Nu är du där”

Mitt resultat: 18,5 p. Skönt att inte vara helt vuxen.


Kommentarer
Postat av: Mattias

Semlorna blev toppen!! Jag hade ätit även om jag fått äta mandelmassa :-) Du e bäst!

2010-02-10 @ 21:44:48
URL: http://mattias.bomelin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0