Att fixa en underbar dag

Jag hade verkligen bestämt mig. Denna dagen skulle bli en underbar och helt perfekt dag, det visade sig dock vara svårare änn jag trodde...

Gick upp kvart i sex och var faktiskt ganska pigg, gick och duschade och åt frukost i lugn och ro. På radion sa de att det skulle va varmt och skönt ute, aah va bra då tar jag kjol idag. Big misstake, dom sa inte att det skulle komma stormvindar från alla håll. Har fått gå och hålla nere kjolen hela dagen. Men det skulle inte få förstöra min perfekta dag!

Hela förmiddagen var lite små trög, fattade inget på matten och på svenskan hade vi oförberett gramatikprov. Lena sa att det var på lågstadie-nivå men kommentaren till mitt resultat blev ändå "knappt godkänt". Var iallafall inte ensam, ungefär hela klassen fick samma resultat. Kasst alltså!

Lunchen var iallafall bra. Vi gick till Tammy's och åt thaimat. Sen stannade vi på konditori Katarina, vi har gått förbi där i snart två år men aldrig gått in där. Så idag bjöd jag Camilla och Stella på rabarbermuffins. Jag vet att jag ska spara mina pengar, men detta var ju faktiskt en investering... Om jag göder dem så blir det mer för mig att älska och det är ju aldrig fel!

Eftermiddagen var trög med Engelska(hatar) och Steg sju. Sen tog jag bussen till Svedala och kom på att jag inte hade några nycklar så jag fick sitta ute och vänta i 50 minuter. Segt! Under denna tiden hann jag gå igenom och radera allt onödigt i min mobil och skriva in födelsedagarna på alla jag känner. Hann även stryka under alla namn, som jag känner någon som heter, i min almanacka. Ja så roligt hade jag. Kunde inte någon ringt och underhållt mig!?!

Senare på kvällen var jag ute och övningskörde och då körde vi inom farmor i Staffanstorp och åt ostkaka. Ett bra slut på dagen iallafall. Farmor håller ju på att flytta så hon rensar ut allt nu. Fick med mig ett blommigt tyg (en klänning kanske?) och två baskrar. Nu behöver jag bara höst så jag kan använda dem också. Men det kan vi ju vänta lite med iallafall!

Nu får jag väll gå och lägga mig, ska till körskolan tidigt imorgon. Eller okej klockan 12. Ha det bra och sov gott// Annie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0