Vad bra att du skriver igen...

Det var vad Julia skrev till mig, Vad bra att du skriver igen alltså.. Du är för söt Julia, speciellt att du skriver det nu när jag knappt skrivit något på några dagar. Innan hette jag "Annie- numera aktiv bloggare" på msn, nu borde jag heta "Annie- numera upptagen människa". Jag hinner knappt göra något på min fritid, rättare sagt jag har knappt någon fritid. Jag skriver nu och nu borde jag igentligen sova, ska ju upp kvart i sex imorgon igen.

Ja det som tagit upp min tid är ju det här körkortet, jag har gått på teorilektioner varje kväll denna veckan, och sen har jag övningskört resten av tiden. Har kanske ätit lite också, i måndags blev det en korv på vägen till bussen, i tisdags en falafellrulle i en busskur vid nobelltorget och idag.. idag blev det finare mat. Idag hade jag nämligen utvecklingssamtal (ja man har det fortfarande) och föräldrarna behöver ju inte följa med eftersom jag är myndig men jag sa till mamma att hon kunde följa med om hon ville. Ja klockan kvart över tre stod både mamma och pappa och väntade på mig. De tar det verkligen seriöst, och då varade bara samtalet i ungefär 20 minuter och det mesta av den tiden pratade vi inte om skolan. Efter samtalet övningskörde jag ner till hamnen och där gick vi på fiskrökeriet. Mmm... rökt makrill till lunch alltså, både nyttigare och godare än de andra två dagarna. Och jag fick äta i lugn och ro också haha

Sen övningskörde jag fram till teorin började vid 18.15 och sen höll det på till klockan 19.45. Då väntade pappa utanför och det var bara till att köra lite till. Mycket körande alltså och när jag kom hem så började top modell. Och nu är jag här, jag har inte hunnit med något annat idag. Väldigt typiskt eftersom jag har en labbrapport på engelska som jag hade behövt skriva som ska lämnas in på måndag. Någon som är bra på engelska och vill hjälpa mig?

Glömde ju att säga att jag dock hade en underbar sovmorgon idag. Vaknade klockan åtta och var jätte pigg så jag gick upp och fixade en jätte god frukost. Äggröra, en paprika (ja jag äter en hel paprika själv), en avocado, rostat bröd, apelsinjuice och två omega-3 tabletter haha. Sen åkte jag hem till mormor och åt jätte goda mackor med rostbiff, remouladesås och torkad lök, mums. Och varm choklad tilld et också såklart, varför vara nyttig liksom. Har dock gått ner 1,5 kilo på något konstigt sätt. Det måste vara stressandet som förbränner åt mig för jag har inte tränat en enda gång denna veckan. Igentligen skulle jag till gymmet med Stella på fredag men vi bestämde oss för att skippa tränandet och bara sola istället haha.

Och detta är inte bara för att vi är lata utan vi har inte tid att träna, sad but true. Vi slutar vid tolv sen ska vi äta, sen tillbaka till skolan och plugga lite till, sen till resebyrån på mobilia och sen sola. Låter som en bra dag. Sen är jag ensam hemma hela helgen så på kvällen ska jag lägga mig i soffan med en stor skål nacho chips och bara slöa hela kvällen haha. Av någon konstig anledning har jag vatt sugen på nacho chips i flera dagar nu, måste va från salsan förra veckan haha. Ja det att vi ska till mobilia och kolla resor... Vu har bestämt oss för att vi inte vill vara hemma hela sommaren så vi planerar att åkka till Sunny Beach, Bulgarien. Det är sol, fest, god mat och billig shopping. Sunny Beach here I come.. Säg till ifall ni vill följa med, då kan ni ju boka en biljett eller så kan ni åka i min resväska. Jag lovar jag ska ta den största jag kan hitta!

Men innan vi åker ska det hinna bli sommar och lov (alltså sommarlov), bara 9 veckor kvar. Jag försöker inbilla mig själv att det är sommar. Jag har använt vårjacka några dar nu och varje kväll när jag cyklar hem lovar jag mig själv att ta vinterjackan imorgon. Men på morgonen är det så soligt och sommrigt att jag måste ta en vårjacka. Jag har börjat använda vårskor också. Kallt? Ja men man vänjer sig väll haha. Jag har dock blivit av med två par skor, har letat över allt men jag kan inte hitta dem. På tal om hitta, kommer ni ihåg att jag hade blivit av med min klocka för ungefär ett halv år sedan? Den har kommit tillbaka :D Mamma hittade den i husbilen, ops det var visst längesedan man åkte i den sist.

Nä usch nu blev detta inlägget jätte långt, tror inte någon faktiskt läst ända hit.... Men jag måste ju kompensera för de andra dagarna haha

Ha det så bra // Annie

Kommentarer
Postat av: anonym

Jodå, jag läste hela...
Har du hört talas om nånting som kallas lagom? Jag pratar inte om ditt skrivande, det är bara kul att du har kommit igång med det. Men det där körkortet är inte det viktigaste i världen ( kan jag säga som redan har ett :p). Men men lycka till, och försök att göra det med måtta.

ses på lördag kanske

2008-04-10 @ 10:30:11
Postat av: Annie

Körkortet är faktiskt ganska så viktigt! Det hade underlättat massor, Föresten behöver du inte skriva anonym när jag ändå vet vem du är :P

2008-04-10 @ 11:02:38
Postat av: haha

Jasså det vet du? :p

Det e bara som du tror

2008-04-11 @ 12:12:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0