Back to school

Nu är det tillbaka till det vanliga som gäller, skolan har börjat ordentligt och man får stiga upp klockan 6 på morgonen. Det är jobbigt att gå upp tidigt men jag har faktiskt inget imot att åka buss! Jag åker buss ungefär 45 min till skolan och 45 min hem så jag har gått om tid på mig att lyssna på musik och sitta och tänka för mig själv... Åker ni buss? Tycker ni det är jobbigt eller skönt?

En stor negativ sak med att skolan har börjat är alla läxor man skaffar sig själv (jag går på en skola med mycket eget arbete och därför ger vi oss själva läxa), man kan ju tycka att jag borde ge mig själv läxfritt men det funkar bara fram till dagen innan proven, då får man så väldigt mycket att göra!

Jag har ju berättat om min nyårslöften, och jag måste säga att jag är stolt över mig själv för jag har faktiskt lyckats hålla dem hittills. Jag vet det har bara gått 15 dagar men innan hade jag inget kvar av mitt studiebidrag en vecka efter jag fått det och nu har jag nästan sparat allt och det har gått 2 veckor. Hur går det för er? Har ni lyckats med era löften hittills? De flesta av mina kompisar har inte gett några löften och de försvarar de med att "man bryter dem ändå efter en månad". Låt bli att bryta dem då! Det är ju inget löfte om du ändå tänker bryta dem, jag skulle inte ge ett löfte om jag inte tänkte göra mitt bästa för att hålla det!

Ha det bra kramar Annie

Kommentarer
Postat av: Olessia

ja gud jag tycker inte om det heller. VILL HA LOV :D

2008-01-15 @ 18:59:14
URL: http://www.unikaolessia.blogg.se/
Postat av: Annie

Ja usch jag med.. men det är "bara" 5 veckor till sportlovet..

2008-01-15 @ 19:09:21
URL: http://anniesliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0