Fredagen som den skulle bli och som den blev

Min fredag var ju den perfekta dagen. Den blev inte exakt som planerat men den blev ändå en väldigt bra dag.

Det började när jag vaknade, då var jag jätte trött och ville verkligen inte gå upp. Har iallafall kommit på att det är lättare att gå upp när man har sidenlakan... Kanske låter konstigt men siden lakan blir inte så mjuka och sköna som bomullslakan haha

Iallafall när jag väl var upp så blev jag piggare, gjorde mig klar och cyklade till bussen 07.04 ( big big usch), det regnade och blåste hela vägen så jag försökte hålla ena handen för ansiktet så att inte hela sminkningen skulle bli förstörd, gick väll sådär..Som tur är så kom bussen nästan meddetsamma´. Åkte buss fem minuter och bytade sedan. Sen buss i 40 min. Har upptäckt att det är riktigt mysigt att åka buss sålänge man har musik.

När jag kom till skolan hade vi först en föreläsning i konsthistoria, det va jätte intressant och väldigt kul. Sen eget arbete en timme och sedan PIZZA. Synd bara att vi fick vänta på pizzan så länge att jag knappt var sugen på pizza längre. Men när vi äntligen åt dem så var det jätte gott. Det var jätte längesedan jag åt pizza, är ju lite för onyttigt för att man ska äta det så ofta. Fast pizzasalladen är ändå godast :D

När vi ätit klart pluggade jag och C medans J cyklade och hämtade sin lillebror på dagis. Hon var tvungen att skynda sig jätte mycket för bion skulle börja klockan 15.10 och hon cyklade halv. Vi skulle träffas tio i utanför bion och hon trodde det skulle räcka med 20 min att hämta honom men hon räknade inte med att det både regnade och blåste. Regn och blåst gör det väldigt svårt för en 5 åring att cykla och när J bad honom att skynda sig för hon hade brottom så fick hon svaret: Jag kan inte se det regnar i mina ögon. Jag cyklar så fort jag kan.
Han är å söt, önskar att jag hade en 5 årig lillebror. Hon kom iallafall till bion och vi betalade våra biljetter 15.08. Vi fick alltså smyga in under reklamen, som tur är så var det bara ungefär 15 pers i salongen. Det är inte så många som kollar på bio så tidigt, och det var bara vi och tre små tjejer som var under 50 år haha

Även om det blev stressigt så han vi och det var riktigt mysigt att gå på bio. Filmen var helt okej (vi såg Försoning) lite lngtråkig ibland men den hade en väldigt bra story.

Sen tog jag bussen hem men stannade och hälsade på min mormor på vägen. Väl hemma blev det middag och Let's dance. Mysig fredag med trevligt sällskap.

Så blev alltså min fredag... Ha det bra kramar Annie

Kommentarer
Postat av: Anonym

jo men jag tycker om brittan i den filmen så det är nog därför den är bra :)
ja en roadtrip skulle inte va fel! jag och en kompis har snackat om det när någon av oss får bil :D

2008-01-20 @ 14:26:32
URL: http://linamatildaohlsson.blogg.se
Postat av: Fredrik

Har du siden lakan? hmm e inte det jobbigt? själv har jag silkes lakan, något mjukare...

2008-01-24 @ 03:35:49
Postat av: J

Haha, ja, ibland är det inte lätt att vara 5...men jag måste
säga att han kämpade på ritigt bra för att ha så små ben! :)

2008-01-31 @ 20:14:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0