Jakten på lycka

Jag såg precis filmen Jakten på lycka med Will Smith. Jag har aldrig förr sett en film så berört så mycket! Det var den sorgligaste och finaste filmen jag någonsin sett. Och det hemska är att den är så verklighetstrogen. Har du inte sett den så se den!!!

Många ser ner på hemlösa... men vet du vad? De vill faktiskt inte ha det så själv. Beundrar de som driver härbärge, så många människor dom hjälper. Om alla bara kunde försöka lite mer att hjälpa de som inte har det lätt. Jag är ingen ängel själv men jag skänker pengar när jag har några och de som har jätte mycket pengar borde ge mer. Vad bra det hade varit om pengarna var lite mer jämt fördelade på jorden.

Idag har jag varit på Erikshjälpen, jag köpte ett par jätte snygga skor samtidigt som pengarna går till något gott. Tycker förstås att de är lite överdrivet billiga!! Det fanns ett jätte fint högt skåp med glasdörrar och det fanns en matchande byrå också... Skåpet kostade 100 kr och byrån 50 kr. De hade lätt kunnat få 250 kr för skåpet och 200 kr för byrån. Men men de blir nog snabbt sålda iallafall, och det är ju bra.


Annars har jag inte gjort mycket idag, har vatt på rusta, bauhaus, ekohallen och hornbach för att köpa plastlådor men de billagaste jag kunde hitta kostade 150 spänn och så mycket vill inte jag köpa en plastlåda för. De är ju inte änns snygga. :P Nä jag tror jag förvarar mina saker i papplådor ett tag till!


God natt och sov gott, Kramar Annie


Kommentarer
Postat av: N

Då ska jag se den filmen någon dag! :)

2008-01-27 @ 00:29:20
URL: http://privateinvestigation.blogg.se
Postat av: Annie

Det tycker jag absolut att du ska göra! :)

2008-01-27 @ 12:01:46
URL: http://anniesliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0