Snart har en vecka gått

Det är snart en hel skolvecka sedan jag skrev senast... Och vad har jag då hunnit med?

I måndags var jag först i skolan sen åkte jag hem och åt. När hela familjen ätit åkte vi och köpte blommor, idag skulle nämligen min farfar ha fyllt 85år. Vi åkte till minneslunden där skylten med hans namn finns. Känss så sorgligt att allt som finns kvar av honom är en metallplatta med en inskription. Det är nu ett och ett halvt år sedan han dog men fortfarande när jag tänker på honom blir jag helt tårögd. Varje gång vi träffades så var alltid det första han sa " Hej hur är det med min bästis idag?". Detta kommer ifrån när jag var ungefär 10 år och min farfar frågade hur det var i skolan och om Julia fortfarande var min bästis. Det var hon men jag undrade vem som var farfars bästis. Han sa att han aldrig hade haft någon, då sa jag att jag var hans nya bästis och sedan dess har vi vatt bästisar. Ni kan ju tänka er hur det är att förlora en bästis.

Vi åkte alltså till minneslunden och lade blommor. Jag hade velat ge honom en amaryllis eftersom det var hans favoritblomma, men sådanna hade de inte på City Gross.
image5En amaryllis till farfar

Efter det åkte vi till farmor och firade min lillebrors namnsdag eftersom min farmor inte ville fira farfars födelsedag. Kanske för hon saknar honom för mycket.

Sedan åkte vi hem och då hör och häpna tränade jag på vår gym som vi har i källaren. Min pappa bygger om vår källare till gym i hopp om att någon i familjen ska börja träna. Jag brukar använda det, när jag tvättar skjortor så hänger ja dem på någon av träningsmaskinerna. Haha.

Så blev det tisdag... och vad gjorde jag då? Ja det kommer jag faktiskt inte ihåg. 

Så äntligen onsdag, anledningen att jag gillar onsdagar så mycket är för att då börjar jag inte förrän klockan ett. Så jag gick upp halv nio och gjorde smoothie, äggröra och bacon. Kan frukost bli bättre? Sen var det meningen att jag skulle ha gott om tid på mig att göra mig i ordning men som vanligt tar frukosten längre tid än planerat och jag åt alltså frukost i en timme och en kvart. Okej jag erkänner! Jag äter väldigt långsamt, men jag läste tidningen samtidigt och det var det som tog längst tid. Hade så lite tid på mig så jag hann bara måla naglarna på ena handen, målade naglarna med knall rött nagellack så jag fick ta på vantar när jag skulle ta bussen. Skulle se lite konstigt ut annars.

Sen tog jag iallafall bussen hem till min mormor och åt russinbullar och drack varm choklad. Varför vänta förlänge mellan målen liksom?!? När jag ätit och målat naglarna på min andra hand så åkte jag till skolan och gjorde fysiklabbar.  Slutade halv tre och åkte då och hämtade mitt paket från ellos som äntligen hade kommit :D. Passade på att beställa tid för ansiktsbehandling också, ska bli spännande. Jag fick ett presentkort på en skönhetsklinik av min syster i julklapp (Jag önskade mig det och tog det därför inte som en pik). Gick hem till mormor igen, jag är riktig stammis hos henne, åt en pepparkaksmuffins och drack äppelcider. Jag älskar verkligen min mormor, och det är inte bara för att hon bakar jätte goda bullar utan hon är världens snällaste och lyssnar alltid på allt mitt prat om det så handlar om jobbiga fysiktermer, hårproblem eller snygga killar på ICA. I gentjänst lyssnar jag på väldigt detaljerat prat om allt som hänt innom sporten. Idag ösregnade det när jag skulle gå hem till mormor och då skulle jag fälla upp mitt paraply. Den dumma blåsten vände det då in och ut så det pajjade. Blev så arg på det så jag kastade det utanför mormors dörr för jag ville inte se det mer! När jag kom fram var jag dyngsur. Mormor erbjöd sig att kasta det så jag skulle slippa det och det lät som en bra idé så paraplyet fick stanna hos mormor.

När jag sedan kom hem så åt jag ännu en GI-middag och sedan kollade jag på Fame med min mamma. Hade inte sett den filmen inna men ville se den eftersom jag älskar musikaler från 80-talet. Och den var helt underbar, ska köpa den så fort min budget tillåter mig!

Eftersom filmen varade så länge somnade jag inte förren klockan tolv. Alltså gav jag mig själv en sovmorgon dagen efter (jag visste att vi bara skulle fortsätta med det vi höll på med på matten så jag missa inget, skolkar inte i vanliga fall och tycker ingen annan ska göra det heller). Kom precis så jag hann skriva upp mig på eget arbete tiden (kom igentligen 2 min sent men min lärare är snäll) sen har dagen bestått av kemilabbrapport arbetande, en underbar svensklektion, ett besök på Subway; vilket nu är tradition på torsdagar. Sen mer eget arbete och lite matte stuga med J. Åkte sedan hem, åt middag, pluggade och här är jag nu! Framför datorn med min syster som tycker jag är väldigt tråkig eftersom jag inte pratar utan skriver. Dessutom tycker hon mitt svenska skrivsätt är väldigt dåligt. Vilket jag inte alls håller med om!!

Borde snart gå och lägga mig för imorgon är en stor dag, jag fyller då 18 år för er som inte visste det. Hoppas det blir en rolig och oförglömlig dag! :)

Ha det bra kramar Annie

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Det får inte gå så här länge mellan inläggen! Du kan inte svika dina trogna läsare så :p.
Grattis i förskott, hoppas du får ball imorrn!

2008-01-31 @ 21:42:43
Postat av: Annie

Du är ju min enda trogna läsare så spela roll.. :P Då kan jag lika bra skriva på msn. Det hoppas jag också att jag får. Ska inte du följa med?

2008-02-01 @ 09:54:37
URL: http://anniesliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0