Söndag

Då va det söndag igen. Snart är helgen slut och skolan börjar igen, är redan skoltrött och vi har inte ens gått i skolan en månad. Jag vet inte hur jag ska göra för att bli piggare.

Idag ska jag iallafall plugga lite och sen jobba en timme eller två... Mina föräldrar har eget företag och på helgen städar jag där som ett extra jobb. Jag hade dessutom bestämt att jag skulle städa mitt rum idag och hjälpa min mamma att städa lite här hemma... Hittills går det dåligt. Jag gick upp vid halv 11 och lagade äggröra. Jag älskar verkligen äggröra! När jag är ensam hemma så kan jag äta det nästan varje dag. Det är så lätt att göra.

Igår hade jag ju också tänkt plugga men det blev ungefär en timmes pluggande och sen slappande resten av dagen. Hade tänkt ha en lugn kväll med en film och kanske lite monopol med mina syskon   (som är galna i monopol). Men planerna blev ändrade och det blev att jag åkte på en avskedsfest. Lite kul för den tjejen som ska åka iväg var min bästis när jag gick i trean men hon gick i femman och när hon började sexan så började hon på högstadiet och hamnade då i samma klass som min stora syster. De blev de väldigt nära kompisar, så man kan säga att min syster snodde min bästis. Men vi har ändå träffats ibland och igår blev det mycket prat om gamla minnen.

Som när jag skulle sova över hos henne och jag skulle ha med min hamster för vi hade fått för oss att våra hamstrar skulle bli kompisar. Min stackars hamster fick först åka buss och sedan stå i kapprummet hela dagen. Men det var varmt i kapprummet och vi gick ut väldigt ofta och hälsade på den. Det fick bli nödlögner som "Jag måste bara gå på toaletten" haha. När vi väl var hemma hos henne så bestämde vi att vi skulle städa burarna så vi slängde ut allt sågspånet och när vi skulle lägga i nytt upptäckte vi att det var slut så vi la i sand. Min bur var ungefär 120x50 cm så ni kan ju tänka er vad den vägde när den var full av sand.

Hamstrarna blev iallafall inte kompisar, kanske för att min hamster var en guldhamster och därför dubbelt så stor som hennes dvärghamster. Dessutom är hamstrar inga sociala djur. Jag älskade verkligen den hamster och saknar den faktiskt ibland även om det var 6 år sedan den dog. Det första djuret är nog det man fäster sig mest vid för jag har haft två andra hamstrar och ett marsvin efter min Molly men det har inte alls vatt samma sak.

Det var alltså en trevlig avskedsfest och jag hoppas verkligen hon får kul, hon ska åka till Australien och backpacka i ett år. Det skulle jag också vilja göra men inte till Australien för där finns så många ormar och spindlar och jag skulle inte vilja åka helt ensam så som hon gör. Livet är ett äventyr heter det ju, får hoppas mitt också blir det!

Ha det bra kramar Annie

Kommentarer
Postat av: Danni

det låter som ett koje extrankäck och en trevlig dag :)

2008-01-20 @ 18:27:05
URL: http://miumiu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0