Koggen, kaggen och kajen

Hejsan svejsan!

Idag har jag vatt på koggmuseet i Malmö. Kan någon berätta vad det roliga är med att veta hur en medeltidsbåt är uppbyggd? Jag har noll intresse i medeltidshistoria. Men det är tur att jag har Camilla :) , annars hade det verkligen varit urtråkigt.
image57
(Okej Camilla jag erkänner att bilderna blir lite suddiga med min mobilkamera, men bara lite :P )
Jag och Camilla lyssnade på My heart will go on och låtsades att vi var på Titanic. Det funkade nästan, det kändes iallafall som att båten skulle sjunka. Det var svårt att fota för det blåste jätte mycket, men så är det ju att vara ute till havs haha

Vi kollade också på ett vrak från en kogg, ett litet kapell som man kunde gifta sig i om man ville (om man fick plats) och vi sköt pilbåge. Okej jag erkänner jag prickade inte tavlan... men jag var den första som sköt tillräckligt hårt för att pilen fastnade. *Stolt* (eller bara kaxig bestämm själv)

image58
Ata skjuter pilbåge haha. Hon tyckte nog inte det var kul!

image59
Camilla hade taktiken... Gubben skrattade åt henne haha

image60
Mobba inte mig.. men jag ser hemsk ut när jag försöker sikta. Gubben i bakgrunden ser ju impad ut iallafall!

image61
Daniel blev fast satt i stupstocken. Sen frågade gubben oss om han skulle piska Daniel hehe vi sa ja. Men shit vad han piskade. Han trodde nog fortfarande att vi levde på medeltiden, vet du om att aga är förbjudet nu?

Lite tråkig men ändå spännade dag :)

image62
Igår hade jag redovisning i datakunskap, det gick ganska bra. Men Jesper (läraren) sa till mig att skynda så jag glömde hälften. Var på skolan 20 min i åtta för att skriva ut arbetet. Camilla skulle träffa mig där men kom en halvtimme senare så jag passade på att ta en egobild hehe

Eftersom detta ändå blivit som ett fotoalbum så lägger jag upp två bilder från i söndags. Dom beskriver min dag ganska bra...
image64
Jag städade lite... vilket verkligen behövdes som ni kan se. Herre gud jag behöver flytta till något större haha en walk in closet kanske?

image65
Pluggade/ solade. Försökte skriva utomhus men det var så ljust så jag kunde inte se vad det stod på datorn. Det blev alltså ett väldigt intressant arbete..


Det är allt som hänt här... Ha det bra// Annie

Kommentarer
Postat av: julia

Annie, har du ingen koll, han heter Linus! ^^

2008-06-01 @ 22:35:45
Postat av: Annie

Hahah shit va kul. Mina kusiner heter jesper o linus så därför skrev jag fel haha

2008-06-01 @ 23:40:59
URL: http://anniesliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0