Mycket att göra

Nu var det några dagar sedan jag uppdaterade. Det har vatt mycket att göra så jag har inte riktigt hunnit (har igentligen inte tid nu heller).

Senast jag skrev var ju i tisdags... i onsdags gjorde jag Coopers test på Heleneholm. Det är ett test som går ut på att man springer 2 km på tid, man tar sen tiden och kollar i en tabell ifall man är bra eller kass. Själv var man såklart kass. Så nu blir det mindre gym och Yoga och mer springande i skogen! Konditionen ska bli bättre!

På torsdagen var jag på körskolan och det gick skiiiit dåligt... Börjar bli riktigt nervös för uppkörningen nu. Den är ju väldigt snart och jag hoppas verkligen att det går bra. Får se till att köra mycket nu innan uppkörningen. Klarar jag det inte nu så får jag vänta till september, inte så kul.

image55
Igår blev det lunch på Graffitti. Vi hade bestämt oss för inte gå dit igen pågrund av incidenten i måndags, men vi kunde inte hålla oss borta. Kycklingsallad är mums :D
image56
Världens bästa Julia som försökte ignorera mig.

Efter vi ätit gick vi och köpte glass hos "Lejonet och Björnen", dom har världens godaste glass.Jag åt en kula polkagrisglass och en kula lakritsglass och Julia åt melon och gammeldags vanilj. Mums! Sen tog vi bussen till Svedala, på bussen träffade jag Elin för tredje dagen i rad, det början ju bli en vana nu. Jag träffade ockå Gunn, vi var bästa kompisar på högstadiet och nu träffas vi aldrig. Tråkigt :( Men vi bestämde att vi skulle ses, som alla andra gånger vi sets på bussen, hoppas det blir av denna gången. Iallafall, i Svedala gick vi till Ica och hämtade våra skor som vi beställt på Laredoute.se (jag vet jag ska inte), de var jätte fina :) Sen satte vi oss i en liten lekpark och gungade. Det låg en full gubbe och sov i gräset och när han vaknade började han krypa runt och morra. Då gick jag och Julia!! Hon tog bussen till Malmö och jag tog bussen hem. Mysig eftermiddag!

Igår fyllde Calle år så vi sjöng för honom på morgonen, sen gick jag till bussen. Och vet ni vad?!? När jag stod på busshållplatsen och väntade så kom bussen och bara körde förbi mig. :O Dumma buss! Kan man få en bättre start på dagen? Pappa fick köra mig till Svedala och jag kom till skolan fem i åtta, jag börjar kvart i nio så det var en lång väntan innan vi började. Men jag hann skriva på min uppsats så det var ändå okej. Uppsatsen handlar om Våg- och partikeldualismen och den moderna fysiken. Mycket intressant, är ljus vågor eller partiklar? Vem vet? Ojoj min skola gör mig ju så smart att snart kan jag inte tänka normalt längre. Om någon säger något så börjar jag tänka på händelsen bakom och hur det fungerar. Tack vare idéehistorian har jag också börjat få jobbiga tankar om hur universum kan existera och vad det ingentligen.. Vad finns bakom och hur kunde allt komma till från början?

Ååh inte konstigt att jag har konstant huvudvärk! Vi har så mycket att göra i skolan nu så det är det ända man tänker på, kan knappt sova och stressar så mycket att man inte riktigt "hinner" äta så mycket. Jag vill bara att skolan ska ta slut nu så jag kan börja jobba och allt ska bli bra haha. Har letat efter ett helg och kvälljobb jätte länge men jag hittar inget. Alla vill att man ska ha hur mycket erfarenhet som helst. Hur ska man få jobb från början då? Var inne på en jobbsökarsida för studenter, man skulle helst ha 3-4 år erfarenhet inom yrket för att få jobbet. Troligt att man har det som student!!

Nä nu måste jag gå och städa, duscha och göra mig i ordning. Vi ska fira Ronjas födelsedag och gästerna kommer halv sju. Skulle igentligen fira Evelinas 20 års dag på Slagt men eftersom jag har en datakunskapsredovisning om IT på måndag och jag ska jobba imorgon och jag är pank så funkar det inte riktigt in i planeringen haha. Får bli en annan dag, men jag hoppas ni får en jätte kul kväll och grattis på födelsedagen  Evelina (i förskott, hon fyller igentligen år på måndag).

Ha det jätte bra allihopa och glöm inte att det är Mors dag imorgon. Ni måste fira era mammor, de har ju faktiskt gjort ganska mycket för er! Mamma ska få hotellfrukost och sen behöver hon inte göra något på hela dagen. // Annie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0