Valborg

Ja jag kanske ska berätta lite om vad som hände på Valborg. Eftersom en bild säger mer än tusen ord så satsar jag på bilder.
image29
Dagen började med att jag stack in till Malmö och körskolan. När jag kört klart gick jag hem till Julia och hämtade henne och vi tog bussen till Svedala. Väl i Svedala gick vi till Ica och handlade mat till kvällen. Vi köpte glass också "Ska vi spara locket för vi kommer ju aldrig orka äta upp hela denna" Jo men visst. Den var slut en bra stund innan bussen kom. En halv liter glass slank ner snabbare än man kunde tro!
image30
När vi höll på att gå från busshållplatsen och hem så ringde Sandra och frågade när vi ville bli hämtade, ja en timme tyckte vi lät lagom. På en timme hann vi koka pasta och göra en pastasallad, göra grillspett, packa, leta igenom hela huset efter sovsäckar och upptäcka att de var inlåsta i källaren, leta igenom hela huset efter en nyckel till källaren, ringa föräldrarna och få reda på att de hade nyckeln med sig. Få panik och packa om allt tre  gånger och sen när vi var klara och helt svettiga så fick vi sitta och vänta i 40 minuter eftersom Jonte va sen, som vanligt! Haha men då hann vi lugna ner oss iallafall.
image31
Jag och Julia kom hem till Jonte redan kl fem för vi skulle hjälpa till med tälten. Men när vi kom dit så var allt redan färdigt och de skulle bara fixa något där inne. Så jag och Julia hade en egen förfest i två timmar innan resten kom. Haha det var jätte kul och jag har lärt mig fånga en vindruva med munnen (när jag kastar upp den i luften). Är lite grym på det nu faktiskt! Har det på film men de vill inte riktigt funka på Youtube.

Sen tog fotograferingen slut. Resten av kvällen grillade vi våra grillspets, myste på vår picknickfilt, dansade, sjöng, skrattade, klippte av Andreas och Rasmus hår och hade anmält roligt. Tröjan jag hade på mig senare på kvällen kan ju få folk att tro att jag skulle joina scouterna eller kottens vänner eller någon annan friluftsförening, men vet ni vad jag frös inte alls och då är det okej att se lite skogsmullig ut!

Åkte hem redan ett för då var vi dödströtta men när vi kom hem till oss ( Rasmus och Julia sov över hos mig och Sara) så fortsatte vi klippa rasmus, eller ja klippa.. Vi rakade bort allt hår han hade på huvudet. Vågar ju knappt lägga ut en bild på det.
image32
När han kom hem till Jonte hade han hår till axlarna (usch alldeles för långt), när han kom hem till oss några timmar senare hade han så här kort hår.
image33
Kort blev det! Snyggare än innan men sen tycker ju jag det är snyggt med killar som har rakat huvud men det är ju inte alla som gör det. Han fick ju ganska många taskiga kommentarer dagen efter men ett vad är ett vad inte sant ;P
image34
Smarta jag hade såklart vita skor och såhär såg de ut dagen efter. Men första gången jag använde dem var i San Marino och efter en viss persons genväg ner för ett berg!!!!! så var de ändå inte vita längre. Men nu är de hemska, får köra dem i tvättmaskinen igen.
image35
Dagen efter blev det smoothie (ja jag älskar smoothies) och det blev inte mer än frukost den dagen.
image36 
Vi var ganska trötta dagen efter men jag och Sara gick ändå en runda i skogen. Det var mysigt och man såg alla vårtecken väldigt tydligt.
image37
Ser verkligen ut som en skogsmänniska!

Ja detta var allt som hände på Valbor och dagen efter, hade ett jätte kul valborg och hoppas alla andra också hade det. Ha det bra kramar Annie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0