Fjärde dagen i skolan, 20/8

Ooh första riktiga dagen i skolan. Vi hade föreläsningar 8.00-11.45 sedan lucnh och efter det mötte vi faddrarna i Munksjöparken för att gå på stadsvandring.

En stadvandring lät som en väldigt bra idé tyckte jag eftersom jag inte hittar så mycket i Jönköping ännu. Men det var ju inte riktigt en sådan stadsvandring som jag hade tänkt mig. Vandringen bestod av att vi vandrade runt i flera timmar i stekande sol för att gå till en massa olika stationer. Jag hade ingen aning var vi var någonstans så vandringen hjälpte inte mitt lokalsinne så mycket, men några av stationerna var kul.


En station gick ut på att en person skulle sitta i en kundvagn, fyra andra personer skulle sedan lyfta upp kundvagnen så högt de kunde och springa en bana. Självklart gällde det att springa banan så fort som möjligt också. Vi fick pluspoäng för att tjejen i vagnen bara hade bikini på sig. Naket verkar ge poäng alltså...


En annan station gick ut på att man skulle stapla backar så högt man kunde och samtidigt passade en del på att svalka sig i fontänen.

Det var väligt många stationer och om jag skulle hinna till kvällens häfv (går ut på att man ska häva öl så snabbt som möjligt, men det förstod ni kanske) så skulle jag inte hinna hem och äta imellan. Därför valde jag att skippa häfvet eftersom jag ändå dricker i samma takt som en snigel...

Åkte hem och åt och sov för att vara pigg inför fredagens föreläsningar. Lyckades inte riktigt men det är en annan historia haha.

Hörs snart igen! Kramar Annie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0