Första dagen i skolan, 17/8

Jag var väldigt nervös! Fast det hade jag kanske inte behövt berätta.

Jag vet inte om jag nämnt det innan men några veckor innan jag skulle börja skolan så hittade jag en tjej på blocket som skulle börja i samma klass som jag. Hon hade lagt ut en annons om att hon skulle plugga Byggnadsutformning med arkitektur i Jönköping och nu behövde hon en lägenhet. Ja jag hade ju ingen lägenhet men jag svarade på hennes annons iallafall. Vi bestämde att vi skulle träffas utanför skolan ca tio minuter innan skolan började första dagen. Sagt och gjort, vi möttes utanför och gick sedan tillsammans och letade upp var vi skulle vara. Väldigt skönt att slippa leta själv.

Skoldagen började med en introduktion mellan 10.45 och 12. Vi fick höra lite om hur Högskolan bildades och så, sedan mötte vi upp våra faddrar och gick tillsammans och åt lunch med dem (skolan bjöd på baguetter). När vi ätit klart så gick vi och våra nya faddergrupper till Munksjöparken och lekte lite olika lekar för att vi skulle lära känna varandra lite bättre. Det var meningen att vi skulle prova ut våra overaller vid ett men det blev inte vår tur förrän vid kvart över fyra. Kan ju lugnt säga att vi hann med många lekar!

När vi testat overallerna (var tvungen att ta strl L bara för att den inte skulle vara för kort i benen!!) så bar det av hemåt för att jag skulle göra mig iordning för den stora välkomstmiddagen som skulle vara på kvällen. Vid halv sex tiden mötte vi upp våra faddrar igen för att vi skulle förvara spriten till mellanfesten hemma hos en av faddrarna. Sedan gick vi i samlad trupp till stället där välkomstmiddagen skulle vara. Det blir en ganska stor trupp när man går i en klass med 120 elever i.

Väl vid middagsstället så var det en tävling igen. Den klass som lät mest fick gå in först. Bb vann stort och vi fick bäst platser. Ja jag kanske har glömt säga det men min klass heter Bb (Bygg med inriktning byggnadsutformning). Middagen var jätte god och det var rolig underhållning under middagen. Mätta och belåtna gick vi sedan tillbaka till den faddern som förvarade allas sprit. Självklart så var min påse inte kvar, någon j*vla typ hade snott den. Super tack till Sandra som var snäll och bjöd på öl.

Efter en väldigt trång förfest, 120 pers i en studentkorridor, så gick vi till Kårens egen nattklubb. Ett jätte trevligt ställe med väldigt billig sprit (25 kr för en öl eller cider). Tyvärr kan ju inte Mattias komma in där eftersom han inte är student, men det finns många andra ställen vi kan gå till :)

Vid ett ringde jag Mattias som kom och hämtade mig, sen stupade jag i säng. Dödstrött efter en lång men rolig dag.

Mer uppdatering kommer! Kramar Annie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0