Lördag

Jag säger som jag sagt så många gånger förut... Nu ska det bli skärpning på bloggandet!

Jag har faktiskt tänkt blogga flera gånger de senaste veckorna men eftersom det varit så mycket som hänt med skolstart och inspark så har det varit så mycket att skriva om så att jag har skjutit på det. Därför har jag bestämt att insparksveckorna får delas upp på flera inlägg, men nu börjar vi med vad som hände i onsdags...

I onsdags gick jag först i skolan mellan 10 och 12, sen mötte jag upp Mattias och vi gick och tränade på friskis. Vi har ju planerat att vi ska komma igång med träningen nu när vi flyttat och så, men vi vet inte riktigt var ännu. Som sagt testade vi friskis och svettis och det var helt okej förutom att hon i receptionen glömde att berätta en liten detalj för oss. Jo nämligen att gymmet fortsatte en trappa upp. Så vi tränade en timme på nedanvåningen och vi tyckte att gymmet va ganska kasst eftersom de bara fanns maskiner för att träna överkroppen. När vi tränat färdigt så gick vi ut från gymmet och tänkte att vi skulle gå och se oss omkring lite grann. "Aah här är en trappa, vi kollar vad som finns där uppe...". En hel våning med träningsmaskiner bara för benen och skivstänger. Vi får testa den våningen nästa gång. Vi planerar även att testa lite andra gym för att se vilket som verkar bäst.

När vi tränat färdigt så gick vi till en thai-restaurang och åt lunch, väldigt god mat har de där. Mattias äter där nästan varje dag... När vi ätit färdigt så skiljdes vi åt och Mattias gick tillbaks till jobb och jag gick till en frisör som jag bestämt mig för att testa. Jag har ju behövt bli klippt väldigt länge nu. Stället va helt okej och jag kände mig faktiskt jätte nöjd när jag klev ur frisörstolen, något som aldrig brukar hända. Sen skulle jag bara betala och gå. När jag skulle ta min plånbok i min väska så var den bara borta. Konstigt! Jag upptäckte att mobilen också var borta så jag kunde ju inte bara ha tappat båda grejerna eftersom jag kollade mobilen (för att se vad klockan var) när jag stod utanför frisörsalongen. Jag kunde inte ha min väska vid frisörstolen eftersom det var så trångt och jag hade både träningsväskan och skolväskan. Kanske dumt av mig att ställa ifrån mig min väska, men jag ställde dem vid kassan och jag trodde väl aldrig att någon skulle kunna sno något i dem då.

Blev verkligen jätte ledsen eftersom det inte var så längesedan jag blev av med plånboken sist (i våras när vi va i Prag) och jag hade ju en helt ny mobil, inte ens haft den i en månad. 5000 som bara försvann där alltså. Så nu har jag fått skaffa nytt bankort (väntar på att det ska komma, alltså kan jag inte betala någonstans nu), nytt körkort (väntar på att det ska komma så nu använder jag mitt id-kort som jag skaffade när jag va ungefär 13år), nytt hm-kort, body shop-kort, kicks-kort, passerkort till skolan (väntar på polisrapporten ska komma med posten så att jag ska slippa betala för ett nytt). Hade även diverse presentkort och rabattkort i plånboken. Jag fick betala 250kr för att få ett nytt sim-kort till mobilen och jag får använda min gamla mobil igen. Hoppas verkligen att jag får ut något på försäkringen!!!

För att jag ska kunna få något av försäkringsbolaget så vill de ha en kopia på polisrapporten och på kvittot till mobilen. Igår (fredag) så tog Mattias med kvittot till jobb för att han skulle kopiera det. Självklart tappade han kvittot ute på stan innan han hann kopiera det haha.

Som tur är ringde en Willy och sa att han hade hittat ett kvitto på en mobil som nog var min. Så idag återförenades jag och mitt kvitto och på måndag får Mattias försöka kopiera det igen, bättre lycka nästa gång hoppas jag!

Ha det nu så bra så ska jag ladda inför nästa uppdatering. Kramar Annie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0