Regn regn regn

Nu är vi på plats i Jönköping igen... eller ja, det var vi redan i måndags kväll men som ni vet så är jag inte jätte snabb på att blogga. Iallafall, nu är vi inne på sista semesterveckan, jag börjar skolan på måndag och Mattias börjar jobba på allvar igen.

Det var meningen att vi skulle ha kommit hit på måndag förmiddag men vi kom inte ifrån Holmeja förrän vid två och sen stannade vi till på Ullared. Mattias hade aldrig varit där så det blev debut för honom. Det första han sa när vi kom in på Gekås var wooow, jäklar vad mycket grejer, och ja det är det men man behöver ju faktiskt inte kolla på allt. När vi shoppat färdigt, det blev bl.a. tvättmedel, strumpor, en planeringskalender för vårt nya planerande liv och lite blandade hygienprodukter (Ja Stella jag köpte billiga tamponger).. ja var va jag nu, just det. När vi shoppat färdigt körde vi vidare till Värnamo för att hjälpa en kille som hade problem med startspärren på sin bil, eller ja vi och vi. Jag följde med som sällskap och drack kaffe och åt kakor. Han hade världens finaste hund, en samojed som var hur glad som helst att se oss. En sådan hund vill jag ha i framtiden, vi har ju pratat om att skaffa hund men den är alldeles fel för en lägenhet. Den vill vara ute den mesta av tiden. Så det får bli i framtiden när man har hus...


Så här ser en Samojed ut, för er som inte vet. Jätte fina! Och de ser alltid så glada ut.

Sen hann vi inte med mycket mer i måndags, middag på Harrys i Värnamo och sedan hem och packa ur alla sakerna ur bilen. Denna rundan hade vi med våra cyklar eftersom mamma var jätte snäll och lånade ut sin bil till oss. När vi skulle ställa ner cyklarna i vårt cykelförråd så blev vi lite chockade. Det är klottrat på alla väggarna i förrådet, det hänger rostiga krokar i taket och där låg 5-6 stycken rishögar till cyklar, och där ska vi ställa våra nya cyklar?!? Nej tack! Cyklarna bor numera på vår balkong, tack och lov att det finns hiss. och.

Tisdagen spenderades med att tvätta, äta tacos och kolla på åtta avsnitt av OC. Det är riktigt spännande nu, fastän jag redan har sett alla avsnitten. Jag kommer inte ihåg allt som kommer hända.

Nu är det onsdag och det var meningen att vi skulle spendera dagen med att cykla omkring och upptäcka Jönköping men det blåser jätte mycket och ösregnar.

Vår underbara utsikt (not).

Jag vet att detta inlägget börjar bli väldigt långt men jag måste bara nämna lite om helgen också, det blir ju så när man inte bloggar så ofta.

Vi körde ner mot Skåne i torsdags, på vägen dit gjorde vi några stopp. Vi kollade först på en husvagn, men den var fuktskadad vilket ägaren hade "glömt" att nämna. Kändes som en väldigt onödig omväg. Sedan körde vi till Borås och träffade Jimmy, en kompis från offroaden. Snackade lite med honom, eller tjötade som de säger i Borås. Det tog ett tag innan jag fattade att tjötade betyder samma sak som snackade, i början trodde jag att han menade att han tyckte jag var tjatig. Vilket inte jag ser som något positivt. Som tur är hade jag ju fel...
När vi ändå var i Borås så körde vi till Halens för att provsitta en soffa till mamma, dock var den stenhård så vi rekomenderar att hon köper en annan. Sedan bar det iväg till Skåne. På fredagen jobbade jag på dagen och på kvällen var det födelsedagsfest hos Ammy och Mike, Ammy fyllde 21. På lördagen var vi på födelsedagskalas på Löderupsstrandbad. Mattias systerdotter Linn fyllde 10 år så det blev kaffe, kakor och kladdkaka. Sedan badade vi i havet och "männen" roade sig med att gräva håller och försöka bygga tunnlar. Vissa blir aldrig riktigt vuxna, som tur är!


Mattias och Joakim gräver för fullt, och Joakim försöker även stå på huvudet ser det ut som...


Fin utsikt på campingen.


Min badpojke.

När vi badat färdigt så körde vi hemåt (Holmeja, vårt hem när vi är i Skåne), på vägen stannade vi och köpte pizza som vi tog med hem för att sitta och fresta Ronja och Calle som var ensamma hemma och hade ätit äcklig ravioli.

På söndagen körde jag in till Malmö och fikade med Stella som jag inte hade träffat på hela sommaren. Det var kul att få lite uppdatering om vad hon har för planer och drömmar för framtiden. Hoppas verkligen vi kommer hålla kontakten. Fick reda på att hon ska börja plugga i Lund men först ska den fuskisen åka till Rhodos i två veckor. Väldigt fuskigt. Våra semesterplaner blev inte av utan vi får spara drömmarna till nästa sommar. Det kom ju en flytt mitt i vår planerade semester.

Senare på kvällen blev det bio med hela familjen, vi såg Harry Potter och halvblodsprinsen. Den var bra men jag kom inte riktigt ihåg vad som hänt i de tidigare filmerna så det blev lite förvirrande för mig. Mysigt med bio iallafall!

Sen blev det måndag och den har jag ju redan berättat om så nu måste detta inlägget vara slut. Jag får bli bättre på att uppdatera ofta så att inläggen slipper bli så långa i fortsättningen.

Ha det så bra // Annie

Kommentarer
Postat av: Anna

Hur mycket saker har ni egentligen? Jag fick plats med allt mitt i fem kartonger, två kassar för skor, kartongerna till en del köksmaskiner och lösa möbler...

2009-08-12 @ 22:49:28
URL: http://snotra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0