Maaat

Igår var en galen dag! Vi gick upp och åt frukost vid elva, kl 12.30 befann vi oss hos Mattias mamma och drack kaffe och åt kanelbullar. Sen körde vi direkt till mormor efter det. Där fick vi först kaffe, klenor, kanelbullar, mandelmusslor och pepparkakor. När vi fikat klart vid matbordet så satte vi oss i sofforna och drack glögg och åt pepparkakor och Aladinask. När vi fikat klart i sofforna så satte vi oss vid matbordet igen och åt julbord. Till efterrätt fick vi Ris ala malta med körsbärssås. Mycket mat alltså! Sedan frågade mormor "är det någon som vill ha kaffe efter maten?". Onej, jag orkar inte mer. Det blev inget kaffe för mig! Jag har nog aldrig varit så proppmätt som igårkväll när vi kom hem. Men jag lyckades somna tillslut.

Idag vaknade vi kvart i elva av att Ronja knackade på dörren och frågade om vi inte skulle köra snart. Ja just det vi skulle ju köra Ronja till Freddie. Hon skulle ju vara där kl 11. Hon kom inte dit förrän tjugo över men det var iallafall inte vårt fel för det var hon som inte var färdig. Men nu är hon lämnad iallafall och vi har ff i Holmeja. Familjefritt alltså...

Typiskt bara att Mattias precis körde till Malmö för att jobba. Alltså är här ett annat sorts ff nu; folkfritt. Inte lika kul. Jaja nu ska jag kolla lite på tv och försöka komma på något att göra.
Ha det så bra, kramar Annie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0