22 minuter

22 minuter... det är så lång tid jag har på mig att skriva ihop ett inlägg innan datorn dör. Mattias har glömt laddaren i Holmeja. Men jag har ju inte hittat på så himla mycket idag så det borde inte vara ett problem haha.

Vi tog sovmorgon till kl elva, sen gick vi upp och åt frukost och Mattias satt lite vid datorn och jag läste en bok för en gångs skull. En helt vanlig bok! Jag har inte läst en vanlig bok på jag vet inte hur länge. I och med att jag i vanliga fall läser så många böcker i skolan så har jag tröttnat på att läsa på min fritid. Men nu har jag byggt upp ett litet lager med böcker jag ska läsa så nu ska det bli ändring. Just nu håller jag på med boken Syskonkärlek av Katarina von Brendow. En udda bok! Får se vad jag tycker om den nr jag läst lite mer. När jag är färdig med den så blir det nog Aprilhäxan eller 14 år till salu. Jag har lånat en hel hög med böcker från både mormor och farmor så jag kanske ska läsa dem innan vi flyttar så blir det inte lika svårt att lämna tillbaka dem. Ja isåfall får jag nog sätta fart!

På tal om böcker så fick jag en ny kokbok av farmor idag (ååh jag älskar kokböcker). Den handlar om vad vi stoppar i oss och så, man kan ju egentligen säga att det är en bok om näringslära. Vilket jag tycker är jätte intressant så jag ska börja läsa i den så fort jag skrivit klart detta inlägg. Vilket jag nu har 21 minuter på mig att göra...

Jag fick boken när jag och Mattias var hemma och hälsa på hos min farmor idag. När vi var där så sa jag att vi önskade oss grytlappar tills vi flyttar. Så nu har vi sju par! Anledningen till att vi körde hem till farmor från början var att igårkväll när jag satt och kollade runt lite på blocket så hittade jag en annons om en familj som behövde ett nytt hem till deras 1,5 åriga chihuahuatik. Perfekt, det är ju precis vad farmor har letat efter. Dessutom så bodde de bara en bit ifrån min farmor. Så jag mailade dem mitt i natten, och idag efter ett telefonsamtal och ett besök så har farmor blivit med chihuahua. Vi ska åka och hämta den och betala för den imorgon. Bella heter hon och hon är jätte söt. Jag blir nästan sugen på att ta hem den själv haha. När vi varit och hälsat på lilla Bella så åkta vi hem till farmor igen och drack kaffe och kollade på gamla foto. Det blev inte att vi körde därifrån förrän vid sextiden. Så våra planer om att köra till Ystads djurpark får vi ta en annan dag. Men det var trevligt så det gör ingenting.

Ohoh 15 minuter kvar... När vi körde från farmor så var vi väldigt hungriga så det blev pizza och sedan körde vi till Holmeja och jag och Fannie gick en lång runda i skogen och snackade skit medans Mattias körde hem och fixade med lite grejer. Lite senare så kom han hem till Fannie och vi åt rabarberpaj och snackade ännu mer skit. Jätte trevligt var det. Nu har vi nästan precis kommit hem och Mattias dödade jätte spindeln i soffan så lugnet är återställt. Datorn dör snart och nu ska jag läsa min nya spännande kokbok.

Ni får ha det så bra// Annie

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, är det " Den hemliga kocken"? den är jättebra!

2009-07-14 @ 20:59:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0