Lördag

Eller ja tekniskt sätt är det ju söndag nu... men detta inlägg handlar om lördagen.

Idag har vi varit på stranden och jag brände mig. Jag badade även i det svenska havet för första gången på väääldigt många år. Det var inte så kallt som jag trodde att det skulle vara, men det blev bara ett snabbt dopp. Det är ju inte någon Italienvärme precis!

Ska bli skönt med lite semester utomlands sen, även om det är varmt här också så saknar jag att havet är varmt och att man kan gå till en glassbar varje kväll. Utan att man är onyttig hehe. Fast innan vi åker på semester så ska vi ju hinna med en del. Nästa helg är det sommarrocken i Svedala, sen helgen efter det ska vi till Bakken med Mattias familj. Sen är det bara en helg kvar innan flytten så då blir det väl till att packa. Jag kan fortfarande inte riktigt fatta att vi faktiskt flyttar till Småland! Jag har inte ens fått reda på om jag kommer in på skolan än. Så det får väl bli en kommande överraskning...

Vi flyttar den helgen vid månadsskiftet och sen drar vi söderut förhoppningsvis direkt på måndagen eller tisdagen. Ska bli så kul. Vi har börjat kolla lite på kartor och håller på att diskutera lite om vart vi ska, men just nu siktar vi väl på att köra ner till Kroatien och på vägen dit hinna kolla lite andra länder och huvudstäder. Planera är en av de roligaste delarna när man ska ut och resa haha.

Ja just det, tillbaka till lördag. När vi hade varit på stranden så gick vi en liten runda inne i Ystad bara för att det var så längesedan vi var där, men alla affärerna var stängda och det var så himla varmt så vi gick nog inte mer än en kvart. Sen körde vi hem och duschade och smörjde in oss med efter sol, vilket behövdes på mig eftersom jag inte smörjde in magen, jag tänkte som så att jag ändå aldrig bränner magen så den kunde jag strunta i att smörja in. Nu vet jag varför jag aldrig brännt magen förut... för att jag brukar smörja in den såklart!

Efter det stack vi till Intermezzo och åt middag. Det blev carbonara för mig (som vanligt) och Mattias körde på en egenkomponerad blandning av gyrostallrik och kycklingtallrik. Väldigt mätta blev vi! Sedan körde vi till Holmeja för att hämta min mobil som jag glömt där och även för att se om Ronja levde. Hon är nämligen ensam hemma några dagarna nu, vilket gör mamma väldigt orolig. Men vad finns det att oroa sig för? Hon har ju datorn och fyra färdigrätter, vad mer kan hon behöva?!?

Sen blev det lördagsmys i soffan med en halvkass film... eller ja den va nog helkass. Vi såg på The hottie and the nottie med Paris Hilton och den filmen var verkligen en nottie! Men den dög till att spendera en slö lördagskväll.

Detta är allt jag hunnit med idag. Vi funderar på att eventuellt åka till en djurpark imorgon. Får se om det blir Skånes djurpark eller Ystads djurpark. Ystads verkade betydligt mer spännande. Där har de ju exotiska djur som zebror och apor. På Skånes har de bara nordiska, dessutom var jag där förra året när vi firade att jag fått mitt körkort, vilket jag förövrigt nu har haft ett år och en dag. Bara 364 dagar kvar innan prövotiden är slut. Inte för att det varit ett problem hittills. Förrutom när jag bara haft det nån månad och jag fick parkeringsböter. Då fick jag höra att om man hade prövatid så blev man av med körkortet om man fick parkeringsböter. Då blev jag väldigt nervös, men som tur är så var det ju inte sant.

Nu ska jag nog snart gå och lägga mig. Ni får ha det så bra// Annie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0