Måndag

Så var det måndag igen... Det ska ju vara veckans segaste dag, men denna dag har faktiskt gått snabbt. Dagen började med att klockan ringde 07.00 (inte uppskattat!) fast det blev att jag snoozade till tjugo över så det blev vldigt brottom sen. Stack till Holmeja och jobbade hela förmiddagen med att inventera filter och försöka få upp allt på hyllorna. Vid lunchtid var det dags att hämta farmors lilla chihuahua. Så jag körde hem till farmor och hämtade upp henne och sedan bar det av. Allt gick bra och kvitto skrevs och nu är farmor ägare till lilla Bella. Jag får försöka fixa en bild nästa gång jag träffar henne (Bella alltså, farmor har jag på bild). Klappade Bella lite och sa hej då till farmor så körde jag och jobbade igen. Ingen jätte spännande dag på jobb precis, men man får ju lön så småningom och det behövs om vi ska kunna åka på semester :D.

På vägen hem så stannade vi och handlade på ICA i Svedala bara för att vi skulle få en skymt av Sara när hon jobbade. Och vi såg henne haha. Mycket flitig!

När vi kom hem så var det meningen att vi skulle laga mat, men vi var jätte trötta och skulle "bara" lägga oss och vila en stund på sängen. fem i åtta vaknar jag av att jag dreglar på kudden. Bara till att väcka Mattias och börja laga mat. Nu har vi iallafall ätit, pasta kuddar med karl-johansvampfyllning och laxkuber, sparris, små tomater, champinjoner och steklök. Bara stek alltihop (inte pastan förståss, den ska man koka) och blanda ihop allt. Servera med någonslags sås, idag hade vi aioli med lime och nån gång har vi haft grekisk yoghurt blandad med citronpeppar. Passar utmärkt båda två. Smaklig spis!

Nu är jag väldigt mätt och sitter här och kollar på soffor, gardiner och värmeljushållare. Ska bli så himla roligt att få inreda hur man vill, ja självklart som Mattias vill också. Även om han mest säger "jag vet inte vad som passar, du får välja". Onej, han ska minsann få vara med och bestämma, om han vill eller ej haha. Det finns miljontals olika soffor men alla är antingen för fula, för dyra eller för obekväma... Jaja vi hittar väl något, vi behöver ju inte köpa den direkt när vi flyttat. Vi får leta till vi hittar en bra.

Ha en bra måndagskväll, nu ska jag bara vänta på att Mattias ska jobba klart sen blir det mys med godis och OC. Man behöver ju faktiskt lite vardagslyx. Jag tyckte jag var så duktig som klarade mig hela helgen utan att äta godis så nu köpte vi en påse i belöning haha. // Annie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0