Dagarna i Skåne

Nu är jag inne på min sista dag i Skåne för den här gången. Så jag tänkte att jag skulle berätta (och visa) lite av vad jag har hittat på med de senaste dagarna...

Vi kom ner i tisdagskväll och då gick vi och la oss nästan direkt när vi kom ner. Onsdagen började med att jag räknade matte inför tentan, sedan åkte jag hem till Sara vid halv tre. Där blev det fika, massa systersnack och sedan massa Super Mario. Mattias kom hem till Sara vid sex-tiden och sen fortsatte vi spela tv-spel.


Så här ser det ut hemma hos Sara


Vi befriade allihop :D

Vi körde inte ifrån Sara förrän vid kvart i tio på kvällen, det blev verkligen en heldag. På torsdagen åkte jag in till Malmö och mötte Elin för en fika. Det var verkligen jättemysigt och jag saknar henne jättemycket när jag är uppe i Småland. Hon är den jag har träffat mest när jag är nere i Skåne. Vid tolv så skulle Elin börja jobba så då gick jag en liten runda i stan innan jag mötte upp Mattias. Sen körde vi till banken, men det har ni ju redan hört om. Vi stannade till på Skåneplantor och åt lunch, supergod tomatsoppa och sedan körde vi tillbaka till Holmeja.

Mattias åkte på möte och jag åkte med mamma och Sara till Erikshjälpen. Kom där ifrån emd en kokbok, ett spel och en pajform. Ni kanske får se senare. Vi åkte även till Burlöv center och fikade och kollade i lite affärer.


Så här kan det se ut när man fikar med de här två härliga personerna.
Några av dem jag saknar absolut mest!


När vi kom hem från shoppingrundan så åkte jag och Mattias till hans mamma och åt middag. Jättegod soppa och jättetrevligt sällskap :)

Fredagen bestod av mer matte och en fika hos mormor. Sen körde vi upp till Jönköping för min mattetenta på lördagen. Efter tentan körde vi ner igen för att gå på fest. Festen efter finalen i trialen, trevligt trevligt. Dock gick vi och la oss ganska tidigt. Man blir trött av att stiga upp kvart över sex på morgonen, skriva tenta i Linjär algebra i fyra timmar (jag behövde inte alla fem) och sen åka bil två och en halv timme.


Köra ner i tisdags (30 mil), köra upp till Göteborg för att hämta en bil (30 mil) och sedna köra till Holmeja igen (30 mil). Köra upp till Jönköping i fredagskväll för tentan (30 mil) köra ner till Skåne direkt efter tentan (30 mil) och idag ska vi upp till Jönköping igen (30 mil). Samanlagt 180 mil, jag vet en viss person som är väldigt trött på att köra bil.

Nu ska jag kolla klart på Idol, vi missade ju det i fredags eftersom vi, ja just det, åkte bil. Sen får vi väl se vad dagen bjuder på.

Ha en bra söndag, ta vara på helgens sista dag!
Kramar Annie

Kommentarer
Postat av: Stella

men hur kändes tentan då? tror att jag ska skriva en i linjär algebra i vår någon gång.. blä

2009-10-18 @ 18:54:52
URL: http://stellapolaris.blogg.se/
Postat av: Sara

Vi saknar dig också! ♥

2009-10-19 @ 22:03:02
URL: http://holmaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0