Lite shopping på A6

Nu har vi kommit hem från vår shoppingrunda på A6. Vi köpte lite grejer till helgen och lite annat som vi behövde, och ville ha hihi.

Shoppingpåsarna!

 

På naturkompaniet blev det en termos till helgen. Varm dryck kan ju behövas när man ska vara ute hela dagen i slutet på oktober. På teknikmagasinet köpte vi kom-radios. Han i affären kollade konstigt på oss när jag sa att vi inte behövde ha så lång räckvidd för Mattias skulle sitta i bilen och jag springa bredvid...

 

På Bokia köpte jag pennor i olika hårdhet till min första lektion i Skiss och gestaltning imorgon. Det ska bli spännande, vi ska ta med ett verktyg som vi ska måla av. Får se vad Mattias tar med hem till mig från garaget.

Jag köpte även en rosa stiftpenna. Jag behövde en stiftpenna, den är rosa och fin och dessutom skänte jag pengar till Rosa bandet.

 

På Village köpte vi röda ljuslyktor så att vi ska få det lite mysigare här hemma. Vi köpte även Röda filtunderlägg som man kan ha när man dricker något varmt eller liknande. Egentligen så var de väl inte så nödvändiga men de är fina och dessutom kostade de bara 15kr styck.

 

Och äntligen fick vi tag i de fina bokstäverna. De har varit slut ett tag och nu skulle de ha fått in nya så vi gick dit men de va slut igen. Så vi köpte skyltexemplaret.

 

Det var all shopping för denna gången... nä förresten. Vi köpte ny tvål till toaletten eftersom den är slut. Men jag tänkte att ni kanske inte behövde se bild på den. Oliv från Palolive var det iallafall :)

Förresten så har den konstiga mannen varit här tre gånger idag. Han satte sig och ropade in genom grannens brevinkast som vanligt. Idag ropade han på mamma alla tre gångerna (eller ja, han ropade mum). Så nu vet vi iallafall att han hör till grannfamiljen. Han är kanske 20-25 år så han är äldre än de andra barnen i den familjen. Vår nya teori är att han är hennes barn från ett tidigare förhållande och nu vill hennes nya man inte ha honom där. Eftersom han får komma in på dagen när mannen inte är hemma men han får inte komma in på kvällen utan då skriker de år honom att gå. Jaja vi får väl se när han kommer tillbaka nästa gång. Men det ska bli väldigt skönt att flytta här ifrån.

 

Ha nu en mysig kväll. Det ska jag försöka ha, i min ensamhet. Mattias är i garaget och ska fixa med det sista på bilen. Hoppas hoppas att allt funkar som det ska nu.

Kramar Annie


Kommentarer
Postat av: Julia

gillar bokstäverna! och walkie-talkiserna hahah!

2009-10-20 @ 22:55:04
URL: http://juliaalindblad.blogg.se/
Postat av: Stella

kom du ens ihåg att köpa en ficklampa? xD

2009-10-21 @ 19:20:41
URL: http://stellapolaris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0