Nu har vi fått vuxenpoäng!

Jag och Mattias har fått lite vuxenpoäng (vilket vi verkligen kan behöva). Igår va vi på banken och öppnade ett gemensamt konto, eller ja, två stycken faktiskt. Vi har ett konto där vi ska ha pengar till mat och räkningar och sen har vi ett sparkonto där vi ska, ja spara såklart. "Och vad sparar vi då till?" ville Mattias veta. Ja vi har ju väldigt många saker vi vill köpa så vi kan ju börja med dem. En hund, en soffa, en husvagn, en resa till Africa som volentärarbetare... Det finns massor vi vill spara till. Hittills har vi ju inte så mycket på vårt sparkonto, men mer kommer det att bli.

Det är lite som Elin sa till mig när vi var och fikade för någon månad sen: "När blevvi så här stora?". Ja det kan man verkligen undra. Jag är sambo i Småland och pluggar på högskola och Elin har flyttat till Malmö och har ett hetidsjobb. För fem år sedan satt vi på mitt barndomsrum och spelade in intervjuer där vi låtsades bara kändisar, ja det är inte så längesedan.. eller jo det är det kanske. Men tiden har iallafall gått fort och jag hinner knappt med. Nu är det meningen att man ska veta vad man vill göra med resten av sitt liv, men det gör inte jag. Och det tycker jag faktiskt inte att man behöver veta heller, aldrig någonsin. Man behöver ju bara veta vad man vill göra just nu, och sen behöver man göra det. Så det ska jag göra! Så nu ska jag gå och steka köttfärs. Inte för att jag vill göra det för en längre tid, men jag lovade mamma :P

Ha det så bra.
Kramar Annie

Kommentarer
Postat av: Stella

jag har inte fått vuxenpoäng på jättelänge :O

2009-10-16 @ 20:20:50
URL: http://stellapolaris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0