Trött efter en jättekul kväll

Hejsan

Vi anlände till Skåne vid åtta-tiden igår och då var det bara att lämna av grejerna hos mina föräldrar där vi bor över helgen och sen bara det av till Svedala för att vi skulle äta på vårt kära Intermezzo. Men gud vad besviken jag blev på dem, vi kom en halvtimme innan de skulle stända och då kunde man inte beställa pasta för de hade redan stängt ner det. Så det fick bli tråkig gyros och kycklingtallrik. Vi tog med maten på en förfest som hölls i lägenheten över Saras. Där fick vi kasta i oss maten och sen bar det av mot Malmö. Eftersom vi missade bussen så fick det bli tåg. Smidigare enligt mig.

Väl inne i Malmö, shit asså! Man kan ju lugnt säga att det märktes att de va löning denna helgen. Det var nästintill fullt överallt och då är det inte så lätt att komma ett gäng på 15 pers och försöka hitta någonstans att sitta. Men tillslut hittade vi plats på ölcaféet. Där va de mysigt men trång. Eftersom alla i gänget (förutom jag och Mattias och en till) jobbar på ica så blev det massa icasnack som vi inte fattade hälften av... Vi kände att det blev lite förmycket interna skämt o.s.v. så jag och Mattias gick vidare till Ice. En väldigt trevlig karaokebar. Det var första gångenjag var där men man kan ju lugnt säga att jag kan tänka mig att gå dit igen. Kan kanske inte påstå att gå till en karaokebar var det bästa för mina stackars stämband. Jag var redan lite hes på grund av min förkylning och idag känns det lite jobbigt bara att prata haha. Men det var det värt. Speciellt eftersom det va jättekul att få träffa Julia och Stella igen :) Jag hör absolut av mig nästa gång jag är nere i Skåne igen!

Vi var hemma vid halv fyra och efter att ha varit vaken i 21 timmar i sträck så tog det inte lång tid för mig att somna. Jag hann lägga mig på kudden men inte mycket mer.

Det var jätteskönt att få sova länge idag och sen gå upp och sätta sig och äta frukost vid färdigdukat bord. Det känns fortfarande lite som borta bra men hemma bäst. Hoppas verkligen det blir bättre i den andra lägenheten för det är jobbigt att vara hemma men ändå längta "hem". Resten av dagen har varit väldigt slapp. Eftersom jag kände att jag inte mådde så bra (ont i halsen, stopp i näsan, huvudvärk) så gick jag och la mig och sov några timmar till efter frukosten. Gick upp vid tre-tiden och åkta till Biltema med mamma och pappa. Pappa köpte en massa båtgrejer men jag och mamma köpte ingenting. Det fanns ju inte så mycket spännande grejer som jag tyckte att jag behövde. Planerade att köpa ett USB-minne och tejp men hittade inte något av det. Inegn fara dock för det är inget jag behöver akut.

Nu har jag nästan precis kommit hem och sitter och längtar efter mat. Mamma lagar :D

Ha en mysig/rolig/festlig lördag kväll, jag ska ha en mysig en iallafall. Kramar Annie

Kommentarer
Postat av: Stella

det var jättekul det lilla vi såg varandra :) är absolut pigg på en favorit i repris! och min hals mår också skit, men vad kan man göra? man känner liksom i hela kroppen att man vill sjunga på en karaokebar ;) ooh, och jag kanske tittar upp till er i december när ni fått ordning på allt, det hade varit kul att se den smålänska skogen och bibelbältet ;)

2009-09-27 @ 14:09:36
URL: http://stellapolaris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0