Squash blir vårt dagliga bröd

För ett tag sedan så fick vi två jättesquash av en släkting till mig, den ena är uppäten och idag tyckte jag det va dags att försöka få in den andra i kylen.

Så här stor va den


Färdigdelad!


Jag glömde väga den innan jag började dela. Men jag delade upp den i påsar à ca 320gram eftersom en vanlig squash ska väga mellan 100-350gram. Det blev 9 påsar, så 9x320g=2880gram. Plus ändarna som jag skar bort, så ca 3kg. Ingen dålig squash eller hur! Nu ska vi bara komma på vad vi ska göra med all squash Den första (som va ännu större) blev till tre köttfärs och squash-pajer och en omgång ugnsrostade grönsaker. Och det va bara halva, för den andra halvan glömde vi i bilen när vi va på High Chaparall (vi hade tänkt grilla den när vi va där), så den fick vi kasta. Känns inte som att det gör något att vi fick kasta halva, vi har så det räcker och blir över ändå!

 

Nä nu ska jag fortsätta packa och städa. Jag är uppe i tre flyttlådor och en bag nu ;)

//Annie

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0