Jag vet att ni förlåter mig...

Jag vet att det va längesedan jag bloggade; men jag vet också att ni förlåter mig!

Så ja, nu får jag minsann rabla en j*kla massa dagars presenter. Jag vet att jag är tråkig men här kommer helt enkelt en lista:

1: jacka. Jag och Mattias åkte in till Center Syd och där fick han helt enkelt välja vilken jacka han ville. Det blev en grå, fin och varm jacka ifrån Esprit. Nu håller han sig varm, tror att han blev nöjd :)

2: godis. Det är en liten plåtask som ser ut som stjärnan i Super Mario. I stjärnan finns små karameller som är formade som stjärnor. Mycket fin tycker jag!

3: Fixade klockor. Jag lämnade in fem stycken av Mattias klockor som hade slut på batteri. De fick nya batteri och packningar. De blev även trycktestade. Så nu har han inga ursäkter till att vara sen! :D

4: Dekorationskam. En triangel som man använder till att göra mönster på tårtor. Svårt att förklara...

5: En påse jordnötter. Den enda förklaringen jag kan ge är att Mattias har trott hela sitt liv att han var allergisk mot alla sorts nötter. För några månader sedan va han och gjorde allergitest, och det visade sig att han kan äta jordnötter. Så nu äter han massa jordnötter och han älskar dem :D

6: Muffinsformar med snögubbar på

7: Raktvål Hans raktvål va nästan slut, så han fick en ny ifrån Bodyshop (han använder borste och raktvål istället för lödder).


8: Tyll. En ny tyll (spetsen) till sin sprits. Baknörd som han är.

9: T-shirt. Han fick en t-shirt ifrån roliga prylar. Skitcool tryck tycker jag :D Mario som väljer dagens outfit.

 

10: Energidryck. Även denna från roliga prylar, de har roliga prylar. Därav namnet kanske...

11: Snickers. Ja det behövs väl ingen förklaring.

12: En silikonform med små hjärtan. Får väl försöka visa någon gång.

13: Parfym. Mattias ska använda CK:s parfym Crave. Jag har cravings på den parfymen. Den är underbar!

14: Tyll. Ännu en spritsspets.

15: Fortunegum. Som lyckokakor fast med tuggummi istället. Erkänn, det är skitroligt ju!

16: Röd dekorationschoklad. Bakningsnörd var det ja!

17: Bio. Vi var på premiären av Tron. Första gången jag och Mattias såg 3D-film på en vanlig biograf. Filmen va dööötråkig tyckte jag. Därför valde jag att sova bort en halvtimme i mitten. Inget jag ångrar.

 

18: En almanacka ifrån personligalmanacka.se. De gör jättefina almanackor!


19 (idag): Kalsonger ifrån Björn Borg. Nya underkläder behöver man alltid!

Så, nu har ni fått hela listan på de grejer Mattias fått i kalendern. Det har verkligen inte varit lätt att komma på grejer. Men jag hoppas han är nöjd, och att han blir nöjd med de fem sista dagarna också. För ja nu är det bara fem dagar kvar till jul.

Idag fick vi en gran ifrån mina jättesnälla föräldrar, de varnade oss för att den kunde va sne och ving. Men den är jättefin :D Min och Mattias första gemensamma jul med gran. Tyvärr har vi inte hunnit klä den än för Mattias har varit i garaget och hämtat sin växellåda som ska in på reperation. Nu ringde han precis och sa att han va på väg hem. Så nu blir det en väldigt sen adventsfika med glögg och tryfflar. Vi har så gulliga grannar! Ovanför oss bor ett ganska ungt par med två små flickor, och de hade gjort tryfflar idag. Så de kom med en tallrik med fem olika sorters tryfflar på som vi fick. Så snällt :D

Nä nu blir det adventsmys och sen sängen.
Trevlig fjärde advent!

Kommentarer
Postat av: Julia

Oj, vilken kreativ, påhittig och generös flickvän du är! :)

2010-12-19 @ 23:33:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0