Hur mycket kan man älska en kokbok?

Jag håller på att packa lite inför flytten nu, shit bara 10 dagar kvar ju! Känns jättekonstigt att flytta ifrån Jönköping, kommer sakna det här lite faktiskt. Skolan, Linda, allt fint vatten, maten, lägenheten... Obs, maten kommer före lägenheten, kanske inte i verkligheten. Men nu va det inte det jag skulle skriva om.

Som sagt, jag håller på att packa lite. Jag har precis packat fem kartonger med böcker. Jag fick inte plats med alla kokböckerna i en kartong, så jag måste leta upp en till. Men det va faktiskt inte så himla lätt att packa kokböckerna; en fiskkokbok kan ju inte ligga tillsammans med en soppkokbok. Och matböckerna får inte ligga tillsammans med bakböckerna. Och sen finns det ju de där favoritkokböckerna som jag helst inte vill packa ner. Jag kom på mig själv med att stå och fundera över vilka kokböcker som skulle få åka i mitt handbagage... Jag vill helst inte att "Två systrars söta" ska ligga i någon ful kartong, så jag tänkte att jag kunde läsa den i bilen på väg till Skåne. Smart va?! :)

Packningen är igång!

Nä nu måste jag fortsätta packa. Får se om jag kan packa ner mina vardagsstrumpor med mina finstrumpor, inte så himla säker på att det går... Lyssnar på Pop! Goes my heart medan jag packar. Väldigt bra låt faktiskt!

Kramar Annie

Kommentarer
Postat av: Mamma

Undrar vem du har fått passionen för kokböcker ifrån????????

2010-03-09 @ 13:00:51
Postat av: Stella

snart är du hemma igen!! då ska vi umgås massor i lund!! :D

2010-03-10 @ 08:55:26
URL: http://stellapolaris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0